به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خانم میرامام درحلقه معرفتی رواق حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه عبودیت به این معناست که عبد تعلقات خود را وانهد وآزاد وسبک بار همه چیز حتی هستی خود را ملک خدای مالک ومتعال بداند و تا اوج بی کرانه الهی پر گشاید و معراج را تجربه کند گفت: مهم ترین نشان تعبد و بندگی این است که زندگی انسان خدا محور باشد و با عبادت خدا همراه گردد، چرا که عبادت جلوه ای از عبودیت است.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت گفت: این آیه از آینده ای که در انتظار مومنین است و فرشتگان به استقبال آن ها می آیند خبر می دهد که چگونه دل های آن ها را تقویت نموده و به آن ها بشارت کرامت می دهد.

وی افزود: همانا کسانی که با ایمان کامل می گویند پروردگار ما «الله» است این چنین ایمانی قلب هایشان را سرشار نموده و راه روشنی فرا روی زندگی آن ها قرار می دهد که موجب اعمال صالح در حرکات و سکنات ایشان می شود.

میرامام ادامه داد: علاوه بر این مومنین  به صراط مستقیم ایمان و ملازمت دارند و هرگز از راه مستقیم و جاده اعتدال منحرف نمی شوند، حتی در هنگام مرگشان فرشتگان برای تقویت قلوب و بشارت به آن ها نازل می شوند و آن ها را از هر مکروه ناپسندی که واقع شده، ایمنی می بخشند و فرد مومن را به بهشتی که در دنیا وعده اش را شنیده بود، بشارت می دهند چون گناهانشان به دلیل استقامت در یکتا پرستی آمرزیده و عذاب از آن ها بر داشته شده است.

کارشناس معارفی حرم مطهر استقامت و پایداری مادران و همسران شهدا را در زمان جنگ تحمیلی ستودنی دانست و عنوان کرد: بانوان انقلابی شجاعانه و با صبر و استقامت توصیف ناپذیر علاوه بر پشتیبانی از جنگ مشوق همسر و فرزندان خود در رفتن به جبهه بودند.

این استاد حوزه گفت: مادران و همسران شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم با ایمان قوی که دستاورد عبادت های خالصانه آنان از سر یقین است یاد گرفته اند که زینب وار صبور باشند.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را با پشتیبانی خدای متعال مرهون صبر و رشادت مادران و خانواده های شهدا دانست و تصریح کرد: کاری که بانوان انقلابی انجام داده اند، ورای تصور ذهن است.

میرامام با تاکید براینکه دولت و ملت ایران پیوسته باید قدردان خانواده های شهدا به خصوص مادران و همسران شهدا باشند خاطرنشان کرد: امنیت امروز نعمت ولایت فقیه و انقلاب حاصل جانفشانی شهداست .

کارشناس معارفی حرم مطهر گفت: شهدا در وصیت‌نامه خود خانواده و مردم را به ولایتمداری سفارش کرده‌اند، چنان که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: پیروزی جبهه مقاومت علیه داعش مدیون هوشمندی و افکار مدبرانه نعمت ولایت فقیه است.