به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت‌ معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شب گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: شیطان ازمواضع مختلف به انسان حمله ور می‌شود و طبق آیه قرآن کریم از چهار موضع روبرو، پشت سر، دست راست و دست چپ این کار را انجام و در تمام این حمله‌ها از حربه خاصی استفاده می‌کند.

استاد حوزه‌علمیه خاطر نشان کرد: وقتی شیطان از روبرو حمله می‌کند، آخرت را در نگاه انسان سست جلوه می‌دهد و انسان را به نسبت به معاصی تشویق می‌کند.

مومنی تاکید کرد: تمام تصمیم شیطان ازحملات چهارگانه خارج نمودن انسان از وادی شکر و سوق دادن انسان به  وادی ناشکری است به گونه‌ای که نداشته‌های ظاهری انسان را  بزرگ و داشته‌ها را حقیر و بی مقدار جلوه می‌دهد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: آنچه که انسان در زندگی دارد بیشتر از نداده‌ها است و آنچه که خدا بر اساس مصالح و حکمت به بندگان نداده بسیار ناچیز است چرا که از عدل الهی به دور است نعمت قلیل عطا نماید.

مومنی افزود: طبق آیات قرآن کریم، اگر کسی بخواهد نعمات الهی را احصا کند امکان شمارش و بازگو نمودن وجود ندارد.

وی افزود: شیطان همواره انسان را به سمت قیاس با زندگی دیگران سوق می‌دهد و تلقین می‌کند که دیگران از نعمات مادی بیشتر برخوردار هستند.

مومنی در ادامه گفت: وقتی انسان در وادی ناشکری و قیاس قرار بگیرد لازم است به محاسبه بپردازد چرا که از این طریق می تواند خود را از وادی ناشکری رها کند و شکرگزار خداوند باشد.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تاکید کرد: داشته‌های ما در زندگی به مراتب بیشتر از نداشته‌ها است و لازم است عینک حسن‌ظن به درستی بر دیدگان زده شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین نعمات الهی که لحظه به لحظه باید شکر‌گزار این نعمت باشیم، نعمت ولایت و محبت حضرت‌علی علیه‌السلام  است چرا که بزرگترین نعمت الهی است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: در شب معراج خداوند به نبی خدا فرموده است ولایت علی علیه‌السلام قلعه محکم الهی است و هر کسی داخل این این قلعه مستحکم شود از عذاب الهی ایمن است.

مومنی یادآور شد: لذت عبادت الهی را کسانی خواهند چشید که همواره شاکر نعمات ظاهری و باطنی الهی باشند و با عافیت، قناعت و ایمانی که خداوند به آن‌ها عطا نموده است اطاعت خداوند را انجام بدهند.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به وضعیت مسکن جوانان و مشکلات ازدواج در جامعه خاطر نشان کرد: متاسفانه اجاره‌ها نسبت به سال‌های گذشته سرسام‌آور بالا رفته و بعضی از صاحبخانه‌ها نیز بی‌انصاف شده اند اما جوانان به وعده‌های دولت امیدوار هستند تا مشکل مسکن درست شود و ازدواج کنند.