به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی شب گذشته طی سخنانی در حرم بانوی کرامت که صوت آن از صحن های حرم و بستر فضای مجازی پخش شد، اظهار کرد: عده ای ساعت های طولانی  در فضای مجازی به دنبال همه چیز می گردند اما وقت مناجات و قرائت قرآن را ندارند در حالیکه قرائت قرآن روح انسان را جلا می دهد.

وی افزود: انسان باید نسبت به معاصی محاسبه داشته باشد چرا که چشم و گوش انسانی که به دنبال حرام باشد ظرفیت پذیرش سخنان امام زمان(عج) را ندارد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: برائت و دوری انسان از گناه  و لقمه حرام باید به حدی باشد که ظرفیت باطنی انسان را برای پذیرش معنویت فراهم سازد.

وی تاکید کرد: امام حسین علیه السلام در عاشورا خطاب به لشکریان دشمن می فرماید لقمه حرام باعث شده است که صدای امام را نشنوید.

مومنی یادآور شد: محاسبات در امر واجبات، مستحبات، محرمات و اخلاص بسیار راه گشا است چرا که انسان باید تمام اعمال و رفتارش برای رضایت خداوند باشد.

وی در ادامه گفت: محاسبه در امر ولی خدا بسیار مهم است و باید محاسبه کنیم چه اندازه دغدغه حجت خدا را داریم و لازم است در ماه مبارک رمضان قبل از افطار دعای عهد قرائت شود.

مومنی خاطر نشان کرد: برای ریشه کن شدن این ویروس منحوس باید دست به دامن خاندان عصمت و طهارت شویم چرا که در حقیقت، اهل بیت(ع) معدن رحمت الهی هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: فرازهای مناجات شعبانیه قلب انسان را نورانی می کند چرا که غفلت ها و هدر دادن عمر و فرصت ها را در مقابل چشم انسان نمایان می کند.

مومنی تاکید کرد: حسابگر روز قیامت برای سنجش اعمال بسیار دقیق عمل می کند به همین خاطر باید اعمال خود را خالصانه انجام بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: شهید محسن حججی جوانی خود را در راه خدا هزینه کرد و خداوند نیز عزت دنیا و آخرت را به این شهید بزرگوار عطا نمود.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: شهید صیاد شیرازی با اعمال خالصانه خود در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شد و به معنای حقیقی کلمه صیاد دل ها شد.