به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی طی سخنانی بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: خداوند به انسان دستور می دهد محور کار خودش را فرار به سمت الهی قرار بدهد چرا که انسان یک موجودی  است که هم عجول و شتابزده است و هم در باطن انسان میل به فرار، سرعت و سبقت بر طبق حکمت الهی قرار داده شده است.

وی افزود: وقتی انسان قرار است که در بهشت جاودانه بماند و به آرامش مطلق برسد و در افق ابدیت به زندگی ادامه بدهد باید در دنیا دست به کارهایی بزند که بتواند ابدیت حقیقی را در بهشت کسب نماید.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: آفرینش انسان ابتدا دارد اما انتها ندارد به همین خاطر معادله موفقیت انسان در فرصت بسیار اندک دنیوی فرار به سمت الهی است چرا که فرار به سمت الهی عصاره پیام عرفانی انبیاء الهی است.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: اینکه امروزه انصارالله یمن توانسته‌اند  نمره قبولی در مقابل آل‌سعود بگیرند به این خاطر هست که افراد هم از نسل اویس قرنی هستند و هم  بذر اسلام را مستقیما از حضرت علی علیه السلام دریافت کرده اند و حضرت به مدت دو سال بر اساس ماموریتی که از نبی گرامی اسلام داشتند، در یمن به تبلیغ دین اسلام مشغول بوده‌اند.

حیدری کاشانی تاکید کرد: سنت قطعی الهی این است که کسی که اهل فرار به سمت خداوند نباشد به سمت هوا و هوس و شیطان فرار خواهد کرد.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم اگر کسی اهل فرار به سمت خداوند باشد خداوند نیز تمام امور دنیوی و اخروی انسان را اصلاح و مدیریت خواهد نمود.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: برای فرار به سمت خداوند  و سلوک و مهاجرت الی الله باید به واسطه یک وسیله مشخصی آن را انجام داد که خداوند آن را معین و مشخص نموده است که این وسیله اصلی، وجود مبارک اهل بیت(ع) است.

وی افزود: طبق فرموده نبی خدا، تنها راه برای رهایی از دنیا، شیطان ، گمراهی و فرار به سمت خداوند، اهل بیت عصمت و طهارت هستند که معبر اصلی برای رسیدن انسان به سمت رضوان الهی هست.

حیدری کاشانی تاکید کرد: وصول به مقام رضوان الهی بدون کمک گرفتن از اهل‌بیت(ع) امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار داشت: خطابه جهانی غدیر و رسالت این خطبه، که برترین و کامل‌ترین خطابه است مشخص نمودن وسیله‌هایی است که خداوند آنرا ابلاغ و مشخص نموده که این خطبه ۶۴ فراز دارد و مخاطب این خطبه‌ها تمام مردم جهان و فرا ادیانی است.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: تنها نور پیش‌رو و تنها حقیقت اصلی درعالم هستی، ولایت اهل‌بیت(ع) است که صراط مستقیم را مشخص می‌کند.

وی تاکید کرد: معرفی وسیله‌های مشخص و معین شده از سوی خداوند برای فرار انسان به سمت خداوند در خطبه غدیر بیان شده چرا که فراخوان جهانی جهت بیعت از «ولایت‌علوی» تا «ولایت‌مهدوی» در این خطبه غدیر بیان شده است.

حیدری کاشانی خاطر نشان کرد: برای جهاد تبیین غدیر نیاز داریم افق اصلی غدیر را به درستی بیان کنیم و به تمام دنیا اعلام نماییم حق حاکمیت و سیاست در تمام جهان، حق اهل‌بیت(ع) است وحضرات معصومین در تمام امور دنیوی و اخروی حق حاکمیت دارند.