به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مدیر نظارت و ارزیابی ستاد مردمی قرارگاه اربعین استان قم به همراه جمعی از اعضای این ستاد با آیت الله سید محمد سعیدی دیدار کرد و گفت: فعالیت این ستاد از سال ۹۵ آغاز شده اما در دو سال گذشته به علت گسترش ویروس کرونا فعالیت این ستاد تعطیل بود که به حول و قوه الهی امسال مجددا فعالیت خود را آغاز نموده است.

جواد جهانگیر زاده افزود: در سال ۹۸ بیش از ۲۵۰ هزار زائر به قم مشرف شدند که بیش از ۱۵۰ هزار نفر توسط این ستاد اسکان، پذیرایی و خدمات متنوع دریافت نمودند که از این تعداد بیش از ۹۰ هزار نفر از کشورهای خارجی بودند که قصد زیارت اعتاب مقدس را داشتند.

وی خاطر نشان کرد: ۳ هزار خادم افتخاری در این مجموعه فعالیت دارند و پیش بینی می شود امسال تعداد زوار اربعین به بیش از ۵ میلیون زائر برسد و سهم استان قم نیز افزایش خواهد داشت به همین خاطر استان قم به عنوان استان زائرپذیر کشور تعیین شده است.

جهانگیر زاده تاکید کرد: تمام هماهنگی ها با استانداری و دیگر ارگان های مربوطه با تشکیل کمیته هفدهگانه  برای ارتقاء خدمت رسانی به صورت مستمر در حال انجام است.

رئیس ستاد مردمی قرارگاه اربعین استان قم یادآور شد: طبق برنامه ریزی‌ها ، به خاطر وجود فضای بیشتر و همچنین حضور مضاعف زوار ایرانی و خارجی، امسال موکب مرکزی در جمکران مستقر خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در کنار موکب مرکزی که در جمکران برپا می‌شود، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه و منازل شخصی نیز مورد استفاده زوار قرار خواهد گرفت.

جهانگیرزاده خاطرنشان کرد: بیشتر زائران ایرانی و خارجی که قصد دارند به زیارت کربلا مشرف شوند هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت به قم مشرف می شوند به همین خاطر پیش بینی می شود هر زائر از یک روز تا پنج روز در قم حضور داشته باشد به همین خاطر باید تمامی امکانات برای خدمت گزاری زوار اربعین بسیج شود.