به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: غرض از برگزاری هفته دولت و گرامیداشت آن، آموختن درس‌ها و عبرت‌ها و بکارگیری آن‌هاست.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر افرادی بودند که مدت کوتاهی مسئولیت داشتند ولی در همین مدت درس ها و عبرت هایی آموزنده است، افزود: شهیدان رجایی و باهنر به خاطر اعتماد بیش از حد به فردی که با پیشرفته ترین شیوه های نفوذ به آنها نزدیک شده بود به شهادت رسیدند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: افرادی که در امور سیاسی منصب دارند باید از این واقعه درس بگیرند زیرا برخی افراد نه با چمدان های مواد منفجره بلکه با کیف ها و محموله های فکر کُش و فرهنگ کُش در کنار آنان می نشینند و آنها را هدایت می‌کنند بنابراین باید افرادی که در پست های حساس سیاسی هستند این نفوذی ها را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ائمه علیهم السلام ناظر اعمال همه ما هستند و علت حضور در حرم امام خمینی (ره) و حرم اهل بیت علیهم السلام به منظور تجدید بیعت با آنها است، گفت: گزارش هایی که ما در هفته دولت می دهیم باید در کف جامعه خود را نشان دهد و برای مردم قابل لمس باشد.

سعیدی با بیان اینکه قرآن، روایات، ولایت فقیه، خون پاک شهدا و مردم مؤمن پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: نظامی که با این سرمایه ها شکل می گیرد حس قدرت و توانمندی بیشتری به انسان می دهد و در این نظام اگر افرادی کارهای خلاف انجام دادند باید جلوی فساد گرفته شود نه این که درگیر این باشیم که آیا این کار تخلف است یا جرم است.

وی با بیان اینکه در امور سیاسی کشور تشخیص فردی به شدت ممنوع است گفت: تصمیمات سیاسی باید با عقل جمعی که متکی به قرآن و روایات است گرفته شود و این کار ولی فقیه است و همه ما ملزم به تبعیت از ولی فقیه هستیم.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر ما به کلام اهل بیت علیه السلام و قرآن توجه کنیم ساز و کار اداره نظام در آن موج می زند، افزود: ما با وجود این منابع غنی به رهنمودها و نگاه‌های غرب و شرق نیاز نداریم؛ من نمی گویم که نباید از علم و تجربه دیگران استفاده نکرد بلکه ما باید حرف دیگران را بشنویم و بهترین قول را عمل کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما نیامده که نظام تشکیل دهد و به معیشت مردم کاری نداشته باشد، گفت:انقلاب اسلامی که تابعی از اندیشه انبیاء و اولیاء خدا است آمده است که نظام فکری به مردم بدهد که بر اساس آن نظام فکری حکومت تشکیل دهند زیرا اگر نظام فکری تشکیل نشد نظام حکومتی به درد نمی خورد .

سعیدی با اشاره به اینکه ائمه علیهم السلام برای نظام حکومتی طرح داشتند ولی دیگران فرصت ندادند، افزود: فقط یک امام در برابر نظام های غاصب قیام کردند ولی بقیه ائمه علیهم السلام از قدرت نرم استفاده کردند و امکان این نبود که همه قیام کنند.

وی با بیان اینکه ما در بحث حکومت و مدیریت باید اشداء علی الکفار و رحماء بینهم را با هم داشته باشیم، گفت: هر کدام از این دو مؤلفه به تنهایی به درد نمی خورد بنابراین اول باید خط و موضع خود نسبت به دشمن را مشخص کنیم و از دشمن اعلام برائت کنیم و سپس با مودت و اطمینان نسبت به آینده برنامه ریزی داشته باشیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شما باید بر اساس اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب را برای خودتان منظومه فکری و طرح نظام مند ترسیم کنید، گفت: جوری حرکت کنید که ریل گذاری شود و مدیران بعد از شما هم راه شما را ادامه دهند و سلیقه ای عمل نشود.