متن بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم به مناسبت یوم الله ۱۷ شهریور، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هفدهم شهریور عاشورای انقلاب اسلامی است و ملّت شریف ایران باید آن روز را زنده نگه دارد امام خمینی(قدس سره)

هفدهمین روز از ماه شهریور یادآور حادثه ناگوار و غم انگیز به شهادت رسیدن صدها نفر از انسانهای آزادی خواه و بی گناهی است که برای رسیدن به آرمان مکتب مبین اسلام در حمایت از رهبر الهی خود حضرت امام خمینی(قدس سره) قیام للّه کرده و مظلومانه در خون خود غلتیدند. جمعه سیاه و خونین هفدهم شهریور ماه، گام استوار و بلند مردم ستم دیده و سلحشوری است که برای برافراشتن پرچم حکومت اسلام و رهایی از فساد و ظلم و تباهی فریاد مرگ بر پهلوی سردادند و رسیدن به صبح روشن پیروزی را نوید بخشیدند.

به یقین خون های بر زمین ریخته در روز جمعه هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ که می توان آن را عاشورایی برای انقلاب نامید، بذر انقلاب را برای روییدن در بهمن ماه همان سال جان دوباره ای داد و سرعت انقلاب ایران را شدت بخشید.

کشتار بی رحمانه مردم مؤمن و مظلوم تهران در میدان ژاله به دستور شاه خائن و همچنین حمایت رئیس جمهور وقت ایالات متحده از این جنایت هولناک رسوایی دیگری در پرونده سراسر ظلم و فساد این رژیم منحوس و اربابان آن در تاریخ ایران ثبت نمود.

اینک در چهل و چهارمین سالگرد این قیام خونین یاد و خاطره شهدای عزیز و گلگون کفن این حادثه دردناک را گرامی داشته وکسانی را که خواسته یا ناخواسته در دام فریب تحریفگران جنایات ظالمانه حکومت پهلوی و نظام سلطه رسانه ای قرار گرفته و در پی تطهیر چهره کریه و سفاک بانیان آن دوران سیاه تاریخ هستند را به بازخوانی مجدد و دقت مضاعف در این واقعیات آشکار، توصیه می نمائیم.

به همین مناسبت و در آستانه اربعین حسینی، مراسمی روز پنجشنبه هفدهم شهریور بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (قدس سره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می گردد که از عموم مردم شریف و انقلابی قم دعوت می شود در این مراسم شرکت فرمایند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم