به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق میرشفیعی ظهر امروز در حرم مطهر بانوی کرامت در سالروز رحلت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله اظهار کرد: به تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام بزرگترین مصیبتی که در عالم اتفاق افتاده رحلت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله است.

وی با بیان اینکه فقهای شیعه معتقدند که پیامبر صلوات الله علیه و آله با مسمومیت به شهادت رسیده اند، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند با رحلت رسول الله صلوات الله علیه و آله غمی بر حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شد که اندازه آن را فقط خدا می داند و از این رو روح القدس هر روز برای عرض تسلیت خدمت حضرت زهرا سلام الله علیها می آمد و امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند من از گریه زیاد و بی قراری خودداری کردم تا بتوانم اهل و عیالم را حفاظت کنم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه از غم از دست دادن رسول الله صلوات الله علیه و آله محزون، گریان و به هم ریخته بودند و مصیبت عظمایی وارد شده بود که تا قیامت بزرگتر از این مصیبت نداریم، گفت: علت این مصیبت عظیم، عظمت خاتم الانبیاء صلوات الله علیه و آله بود که در عالم هستی نه در گذشته و نه در آینده شخصیتی بالاتر از ایشان نه داشته ایم و نه خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: پیامبر صلوات الله علیه و آله تجلی تمام رحمت، صفات و اسماء خدا و مقربترین واسطه تمام فیوضات مادی و معنوی بود و برای همیشه بین خلق و خالق، هر خیر، برکت، رحمت، مغفرت، معرفت و فیض مادی و معنوی به هر موجودی برسد واسطه اول آن، وجود حضرت محمد بن عبدالله صلوات الله علیه و آله است.

میرشفیعی تصریح کرد: پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمودند اول چیزی که خدا خلق کرده است نور من بود؛ جابر پرسید که خلقت شما چگونه است؟ ایشان فرمودند انبیاء و اولیاء از نور عظمت خدا خلق شده اند بنابراین اگرچه در قرآن آمده است که پیامبر بشری مثل ما است ولی بشری است که نور عظمت خداوند در وجود او قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه برخی انسان های مریض و مغرض به دنبال نقطه ضعفی می گردند تا آن را بهانه برای انحرافات و پستی فکر خود قرار دهند، گفت: بیش از هزار و۳۰۰ آیه قرآن فضیلت و عظمت خلقت خاتم الانبیاء را بیان کرده ولی برخی فقط آیه «انا بشر مثلکم» را می بینند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اینکه پیامبر فرمود من بشری مانند شما هستم یعنی من جن و ملک نیستم و خدا من را بشر قرار داده تا بتوانم در بین شما زندگی کنم ولی در واقع خدا هیچکس را به اندازه پیامبر صلوات الله علیه و آله تکریم و تعریف نکرده و در تمام بشریت کسی پیدا نمی شود که عظمت پیامبر صلوات الله علیه و آله را درک کند.

وی با اشاره به آیه «و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی» گفت: ترجمه این آیه این است که پیامبر صلوات الله علیه و آله از روی دلخواه خودش حرف نمی زند و هر چه می گوید وحی الهی و کلام خدا است.

میرشفیعی با بیان اینکه پیامبر صلوات الله علیه و آله ۴ نوع سخن داشتند، گفت: یک دسته از کلمات پیامبر قرآن است که اعتبار قرآن بعد از قبولی نبوت است و اگر خود حضرت را قبول نداشته باشیم نمی توانیم از ایشان هیچ حرفی را بپذیریم.

وی افزود: دسته دوم از فرمایشات پیامبر صلوات الله علیه و آله احادیث قدسی است که خدا در شب‌های معراج به پیامبر صلوات الله علیه و آله فرموده و ایشان به ما تحویل داده که این دو دسته کلام از طرف خدا است و تفاوت آن با قرآن این است که در قرآن انتخاب کلمات با خدا است ولی در حدیث قدسی مفهوم و پیام، پیام خدا است ولی انتخاب کلمات با پیامبر صلوات الله علیه و آله است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: نوع سوم کلمات پیامبر صلوات الله علیه و آله احادیث ایشان است که در شرح آیات قرآن بیان شده و چهارمین نوع سخنان پیامبر صلوات الله علیه و آله هم محاورات روزمره ایشان است که آنها هم آثار تعلیم و تربیت خدا است و خود حضرت فرمودند ۴۰ سال خدای متعال من را تعلیم و تربیت کرد و بعد خدا به من گفت تو اخلاق عظیمی پیدا کردی.

وی با بیان اینکه تمام حرکات و سکنات پیامبر صلوات الله علیه و آله برای همه افرادی که ایمان به خدا و روز قیامت دارند اسوه و الگو است، گفت: همه ائمه علیهم السلام در مقابل پیامبر صلوات الله علیه و آله ادب می‌کردند.

میرشفیعی با بیان اینکه هر چیزی که پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمودند وحی الهی است، گفت: مخصوصا آنجایی که اعلام کردند ای امت من، من از بین شما می روم و به جای خود دو یادگار می گذارم که قرآن و اهل بیتم هستند؛ اگر به این دو متمسک باشید هرگز گمراه نمی شوید و این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا اینکه کنار حوض کوثر به من ملحق شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که حدیث ثقلین را بارها از زبان پیامبر صلوات الله علیه و آله شنیدند اگر به آن عمل کرده بودند هیچ مصیبتی در عالم اسلام پیش نمی آمد، افزود: همان افرادی که آیه قرآن درباره پیامبر که هر چه می گوید وحی است را نپذیرفتند همان ها نگذاشتند آب غسل ایشان خشک شود و حدیث ثقلین و دیگر توصیه های پیامبر صلوات الله علیه و آله نسبت به جانشینی بعد از ایشان را هم قبول نکردند.