به گزارش پایگاه خبری استان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در سخنرانی مراسم یادبود شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ که امشب در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با اشاره به آیه ۹۳ سوره مبارکه نساء اظهار کرد: حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ مردم مؤمن و متدین ایران را متأثر کرد و هر انسان منصف و خردمندی که این واقعه را بشنود نمی تواند متأثر نشود.

وی با بیان اینکه اسلام دین رحمت است، گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک اشتر می فرمایند وقتی به مصر رفتی مردم یا برادر دینی تو هستند و یا مثل تو بشر هستند بنابراین با همه آنها به خوبی رفتار کن؛ این منطق اسلام است که حتی کسانی که کافرند ولی در کشور اسلامی زندگی می کنند خون، مال، آبرو و ناموسشان را محترم می داند.

استاد حوزه علمیه افزود: در قرآن در سوره توبه آمده است که اگر کسی از کفار خواست آیه ای از قرآن را بشنود او را بیاورید تا کلام خدا را بشنود و سپس اورا به محل زندگی اش برگردانید.

وی با تأکید بر اینکه اسلام دین امن و امان است و به همه انسان ها احترام می گذارد، گفت: حقوق شهروندی برای همه انسان هایی که در پناه اسلام زندگی می کنند مساوی است و کسی که با اوّلیات اسلام آشنا باشد این حقیقت را می بیند.

نظری منفرد تصریح کرد: در حادثه شیراز افرادی که در صحنه بودند و این حادثه را به وجود آوردند و کسانی که پشت صحنه اینها را حمایت می کردند هیچ توجیهی برای این کار خود ندارند.

وی با بیان اینکه نمی شود افرادی را به خاطر اینکه در کیش شما نیستند به قتل برسانید، گفت: مسلم بن عقیل در خانه هانی، ابن زیاد را نکشت و گفت در حدیثی از رسول خدا نقل شده که ایمان ترور را اجازه نمی دهد و شخص مسلمان حیله نمی کند و با حیله کسی را نمی کشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جنگ برای دفاع درست است و همه عقلای عالم دفاع را صحیح می دانند، خاطرنشان کرد: کدام عقل سلیم کسی که مردم بی گناهی که برای فریضه الهی جمع شده اند را به رگبار ببندد حمایت می کند.

وی تصریح کرد: خدای متعال در سوره نساء می فرماید کسی که مؤمنی را از روی عمد بکشد جزایش جهنم است، در جهنم خالد است، مورد خشم، غضب و لعنت خداوند است و خدا عذاب بزرگی را برای او آماده کرده است.

نظری منفرد با بیان اینکه تروریست ها را شست و شوی مغزی داده اند که این جنایات را انجام می دهند، گفت: ما از دستگاه های مربوطه امنیتی و قضایی مجدانه می خواهیم از کنار این مسائل ساده نگذرند و قاطعانه برخورد کنند.

وی با بیان اینکه وقتی امنیت نباشد هیچ چیز دیگری نیست، گفت: نعمت امنیت نعمت بزرگی است که کشور ما تا به حال از آن برخوردار بوده و به خاطر این نعمت در حال پیشرفت است ولی عده ای بنا دارند این نعمت را از بین ببرند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه دشمنان دندان های خود را تیز کردند که امنیت را از ما بگیرند، گفت: دشمنانی که نتوانستند از خارج به ما لطمه بزنند حالا آمده اند با ایجاد اختلاف در میان مردم امنیت داخلی را از بین ببرند و ما باید هوشیار باشیم و از مسئولان نظام می‌خواهیم امنیت مردم را حفظ و دیگر مماشات نکنند.

وی تأکید کرد: اسلام دین رحمت است ولی رحمت حد و حسابی دارد و اگر کسی مردم بی گناه را به رگبار بست و کشت این ظلم است و خداوند می فرماید در برابر ظلم باید ایستاد و برخورد قاطع کرد.

وی ادامه داد: مسئولان امنیتی ما هوشیار و بیدار باشند زیرا دشمن دنبال فرصت است تا به ما ضربه بزند.