به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام سید احمد دارستانی شب گذشته در محفل سخنرانی حرم مطهر که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) انجام شد، مکتب حسینی را عین عدالت توصیف کرد و گفت: زیارت با معرفت امام حسین علیه السلام حقیقتی است که مومن را به تفکر و تدبر در امور دعوت می کند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها اشک بر اباعبدالله را به دو گروه اشک ظاهری و باطنی تقسیم کرد و ابراز داشت: در ایام ماه محرم و صفر شیعه توصیه بر عزاداری شده است.

وی ادامه داد: نصوص ثقلین مومن رابه حفظ حدود عزاداری در ایام سال دعوت کرده است، برای مثال یک مادر ممکن است با از دست دادن فرزند خود ایامی را علنی به عزاداری بپردازد، در حالی که تا آخر عمر غم فراق فرزند را در دل دارد.

حجت الاسلام دارستانی با بیان این که گریه در مکتب حسینی حدودی دارد، عنوان داشت: حدود گریه در مکتب حسینی از سوی امام معصوم باید تعیین شود.

وی در ادامه به حدیث منتصب به امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: از امام زمان در این حدیث شریف نقل شده است که «من هر روز و شب بر جدم امام حسین علیه السلام گریه می کنم.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله با بیان این که اختلاف حد گریه برای مومن در مکتب حسینی مبتنی بر ظرفیت هر فرد است، گفت: درک حدود تسبیح، آمدن رسول خدا(ص) بر بستر احتضار، محبت  و رحمت الهی، بخشش خداوند متعال، خاموش شدن آتش جهنم و گریه با سوز از آثار عزاداری و اشک بر امام حسین علیه السلام بیان است.

وی ادامه داد: اشک بر امام حسین علیه السلام معارف حسینی را به اعماق وجود رسوخ می دهد، بنابراین اشک حسینی مبتنی بر الگوی زینبی باید باشد.(p1)