به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار علیرضا خوش لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها این بانوی بزرگوار را اسوه همه دانست و اظهار کرد: همه زنان و مردان باید حضرت زهرا سلام الله علیها را  چه در امور اجتماعی و چه در امور فردی سرمشق خود قرار دهند.

وی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها با وجود اینکه امکانات مادی و معنوی زیادی در اختیار داشتند اما در مصرف دقت بالایی داشتند و به حداقل نیاز خود اکتفاء می کردند.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها در شرایط عادی زندگی نیز مصرف بهینه داشتند، افزود: دقت در مصرف حتی در زمان گشایش مادی، در سیره اهل بیت علیهم السلام مطرح است ما نیز که خود را پیرو اهل بیت علیهم السلام می دانیم باید به مصرف بهینه به عنوان یک ارزش و تکلیف توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان قم در زمینه آب، برق و گاز محدودیت هایی دارد، گفت: برخی از صنایع و کارخانجاتی که در استان قم آمدند با شاخص ها و خصوصیات قم سازگاری ندارند و باید تدبیری برای ادامه کار این صنایع اندیشیده شود و از این پس از ورود این صنایع به قم جلوگیری شود.

همچنین در ابتدای این نشست خوش لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه قم نزدیک به ۵۰۰ هزار مشترک گاز دارد گفت: ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۳ درصد جمعیت روستایی استان قم از نعمت گاز برخوردارند و مصرف این تعداد مشترک در زمستان دو الی ۳ برابر می شود و این موضوع باعث می شود صنایع استان دچار آسیب شوند.

وی با بیان اینکه اولویت کشور گاز رسانی به مصارف خانگی است تا مردم در این فصل سرد دچار مشکل نشوند، افزود: توصیه ما به مردم این است که با صرفه جویی در مصرف گاز در زمستان کمک کنند تا کمترین بحران در بخش صنایع رخ دهد.