به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، دختران تشکل های دانش آموزی استان قم به همراه علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش قم روز گذشته با آیت الله سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت دیدار کردند.

رحیمی با بیان اینکه دانش آموزان ما ایده های خوب، همت والا و اراده قوی برای محافظت از آرمان های انقلاب دارند، گفت: دشمن با سلطه رسانه ای که دارد سعی کرد صدای عده ای ناچیز را گسترش دهد و این فضا باید شکسته شود.

وی با بیان اینکه هر چه نشست های دانش آموزی بیشتر شود ما با اندیشه ها و ایده های دانش آموزان بیشتر آشنا می شویم، افزود: این جلسات می تواند راهبردهای برنامه های دراز مدت ما را بیشتر مشخص کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه با توجه به دغدغه دانش آموزان به دنبال این هستیم که بیانیه گام دوم را جزو دروس مدارس قرار دهیم، افزود: این قابل تحمل نیست که عده ای از جمهوری اسلامی حقوق بگیرند و علیه نظام اسلامی فعالیت کنند؛ بنابراین ما نباید دسترسی این افراد به نوجوانان و جوانان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ما در استان قم ۳۱۳ نفر را برای تبیین بیانیه گام دوم و جهاد تبیین در مدارس آموزش داده ایم، افزود: علاوه بر این حدود ۲۵۰ نفر از اساتید بسیجی برای گفتمان های دانش آموزی به مرور در مدارس حضور پیدا می کنند که رضایتمندی معلم ها، دانش آموزان و اولیاء را به همراه داشته است.

رحیمی با تأکید بر اینکه بازتاب برخی رفتارهای بیرون مدرسه به مدرسه رسوخ پیدا می کند، گفت: برخی ناهنجاری ها در مدارس واقعیتی است که وجود دارد ولی قوانین مشخص است و با دانش آموز خاطی برخورد می شود.

وی ادامه داد: برخورد با دانش آموز خاطی  فرایندی دارد که از تذکر مخفی به خود دانش آموز شروع می شود تا مراحل بالاتر، بنابراین در قوانین خلأ وجود ندارد بلکه در اجرای قوانین باید بیشتر دقت شود .

گفتنی است هفته گذشته نیز دانش آموزان پسر استان قم با آیت الله سعیدی دیدار داشتند و بناست که این دیدارها به صورت مستمر هر هفته یکشنبه ها ادامه داشته باشد و دانش آموزان در این دیدارها به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود بپردازند.

خبرنگار: یاسر ولیا بیدگلی