به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام مهدی احمدی در گفت و گویی خبری از افتتاح غرفه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در کربلای معلی خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه روز گذشته با حضور شیخ احمد صافی نماینده تولیت عتبه حسینی و برخی از اعضای هیأت رئیسه حرم امام حسین علیه السلام افتتاح شد.

وی با بیان اینکه به ابتکار عتبه حسینی روز ۲۷ رجب که روز مبعث پیامبر صلوات الله علیه و آله است روز جهانی قرآن کریم نامگذاری شده است، افزود: با توجه به اهانت‌های خبیثانه مدعیان فرهنگ و تمدن در غرب و جسارت‌هایی که به قرآن می کنند برگزاری این نمایشگاه ابتکار خوبی است و تعیین روزی به نام روز قرآن کریم در خور تقدیر و تشکر است.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۲۷ رجب برپا است و در این روز برای اولین بار اختتامیه این نمایشگاه برگزار می شود، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به دعوت عتبه حسینی در این نمایشگاه شرکت کرده و نمونه ها و ماکت هایی از نسخ خطی موجود در مجموعه آستان مقدس فاطمی در غرفه حرم مطهر بانوی کرامت به نمایش در آمده است.

وی افزود: همچنین تعداد ۲۷ تابلو قرآنی در غرفه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در نمایشگاه قرآن کریم به نمایش در آمده که همه این آثار کار دست هنرمندان برجسته است و مورد استقبال نخبگان و شخصیت ها قرار گرفته است.

احمدی ادامه داد: از ویژگی های دیگر، تابلوهای قرآنی این است که بر اساس سیر محتوایی چینش شده اند و از بسم الله الرحمن الرحیم شروع می شود و آیاتی راجع به خود قرآن، توحید، نبوت، امامت و معاد را در قالب این تابلو ها به نمایش گذاشته اند و مراجعان را همراه با ویژگی های هنری با این سیر محتوایی آشنا می کنند.