به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری آستان مقدس بانوی کرامت در راستای اولویت های مصوب خود از جمله مسائل مربوط به حوزه زن و خانواده و تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی اقدام به چاپ و نشر آثار متعددی کرده است که یکی از آنها انتشار کتاب «قسم به عشق؛ بنام تمام مادرها» است.

این کتاب شامل مجموعه اشعار از ۴۸ شاعر معاصر با موضوع مادر است که به کوشش و مقدمه حجت الاسلام محسن عباسی ولدی و سرپرستی عاطفه جوشقانیان جمع آوری شده است و در انتشارات زائر آستان مقدس بانوی کرامت به چاپ رسیده است.

از این رو گفت و گویی را با عاطفه جوشقانیان سرپرست نویسندگان این مجموعه داشته ایم که در ادامه می خوانیم؛

  • با عرض سلام؛ خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید.

با سلام و احترام بنده عاطفه جوشقانیان، متولد ۱۳۷۱، کارشناس ارشد رشته نهج البلاغه هستم و ۷ سال است که به صورت تخصصی شعر کار می کنم؛ بنده دبیر کنگره شعر خانواده و سبک زندگی و عضو شورای سیاست گذاری شعر حوزه نیز هستم.

  • کتاب «قسم به عشق؛ به نام تمام مادرها» چه ویژگی هایی دارد و این کتاب را معرفی کنید؛

این کتاب مجموعه اشعار معاصر در رابطه با مادر است که بخشی از شخصیت مادر به سبک اسلام را تبیین می کند.

ما در همه ادوار تاریخی چه در شعر و چه در بخش های دیگر ادبیات، اقبال نسبت به سرودن در رابطه با مادر را شاهد هستیم ولی با این زاویه دید که این اشعار جمع آوری شده هیچ وقت مجموعه منسجمی نبوده است و آثار به صورت پراکنده با موضوع مادر بوده است.

ویژگی منحصر به فرد این کتاب این است که شاعران این مجموعه از زاویه همسرداری، خانه‌داری، تربیت فرزند و پرورش نسل به مادر نگاه کرده اند و صرفا مادر را مدح نکرده اند بلکه مسئولیت ها و وظایف مهمی که روی دوش مادران است در راستای تمدن سازی حکومت اسلامی در اشعار آورده اند که مجموعه ارزشمندی شده است.

  • این کتاب برای چه رده سنی نوشته شده است؟

کتاب قسم به عشق به نام تمام مادرها برای رده‌های سنی جوان و بزرگسال نوشته شده و ۴۸ شاعر معاصر ۵۹ قطعه شعر را با موضوع معرفی شخصیت مادر نوشته اند.

  • آیا آثار دیگری هم در زمینه سبک زندگی و خانواده داشته اید؟

بله؛ مجموعه شعر زیر یک سقف با موضوع خانواده و سبک زندگی شامل مجموعه اشعار شاعران معاصر است که به چاپ رسیده است و مجموعه شعر «صبح تازه دم» از بنده است که از انتشارات شهرستان ادب کار شده است.

تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.