به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیه ۶۵ سوره توبه اظهار کرد: خداوند در این آیه به افشاگری در رابطه با منافقین می پردازد و می فرماید اگر از این منافقان درباره عملیاتی که در هنگام بازگشت از جنگ تبوک انجام دادند سؤال کنید می گویند ما قصد شوخی داشتیم ولی خداوند می فرماید آیا خدا و آیات الهی را مسخره می کنید.

وی با بیان اینکه محور اصلی استهزاء منافقان خدا، وحی و نبوت است، گفت: مسخره کردن شخص پیامبر در درجه دوم قرار دارد زیرا پیامبر از خودشان حرفی نمی زنند بلکه کلام خدا را بیان می کنند بنابراین منافقان با ترور پیامبر صلوات الله علیه و آله می خواستند که سنگین ترین مصیبت را به اسلام وارد کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه منافقان آن روز و هر زمان دیگری برنامه های یکنواختی دارند، تصریح کرد: گاهی جدی ترین کارهای خود را در قالب مزاح، شوخی و طنز مطرح می‌کنند و اگر به هدف خود رسیدند که بهتر و اگر نرسیدند به دنبال فرار از مجازات هستند در حالی که قران به صراحت می گوید که خداوند، نبوت و آیات الهی شوخی بردار نیست.

مؤمنین از شوخی با مقدسات دینی پرهیز کنند

وی با بیان اینکه شوخی کردن به ویژه با آیات و احکام الهی در واقع یک نوع مبارزه عملی به شکل منفی علیه ارزش های دینی و انسانی و اخلاقی است، گفت: مؤمنین باید به شدت از شوخی کردن در عرصه های دینی مانند آیات، روایت، انبیاء، اولیاء، مراجع و علما پرهیز کنند.

سعیدی در خطبه دوم با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) و نامگذاری ۲۲ اسفند به عنوان بزرگداشت شهدا، گفت: خداوند خود را خریدار و مؤمنان را فروشنده جان و مالشان معرفی کرده و جان و مال مؤمنین را به بهای بهشت خریداری می کند بنابراین شهدا از کسانی هستند که جان خود را به خداوند فروختند.

وی با اشاره به اینکه دوشنبه ۲۲ اسفند مطابق با ۲۰ شعبان آغاز دهه بهداشت و نکوداشت مساجد است، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند به مساجد بروید زیرا مساجد خانه های خدا در زمین هستند و هر کس پاکیزه وارد مسجد شود خداوند او را از گناهانش پاک می کند و نامش را از دیدار کنندگان خدا می نویسد.

امام جمعه قم درباره مسأله مسمویت عده ای از دانش آموزان، گفت: مقام معظم رهبری با سخنان خود روایت سازی رسانه ای دشمن را خنثی کردند و ابرهای تردید و دودلی را در روایت حادثه و نوع مواجهه با آن کنار زدند که تأثیر زیادی در آرام سازی جامعه گذاشت.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از مسئولان در رابطه با مسمومیت های مدارس گفت: جدیت در شناسایی منشأ و علت این مسأله، جدیت در شناسایی و مسببان و مباشران اصلی آن، جدیت و سرعت در محاکمه و مجازات این جنایتکاران، جدیت در اطلاع رسانی به موقع به مردم، جدیت در عبرت گیری از این جنایت و تقویت پدافند غیرعامل و مردمی سازی آن برای مقابله با فتنه های جدید از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولان بود.

سعیدی با بیان اینکه مسئولان جهاد کشاورزی از راه اندازی سامانه نهال کاری خبر دادند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری نیز طبق شعار امسال که هر ایرانی باید سه نهال بکارد، سه نهال کاشتند و فرمودند ما جزو کشورهای معدودی هستیم که حفظ محیط زیست را در قانون اساسی مان داریم و این مهم است و از امتیازات قانون اساسی ما است.

جامعه منتظر باید به انتظارات امام زمان(عج) توجه جدی کنند

وی در ادامه با تقدیر از همه مردم، نهادها و گروه هایی که با برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان به استقبال میلاد امام زمان عجل الله فرجه الشریف رفتند، گفت: ما امت اسلامی و منتظر ظهور باید به همه انتظارات امام زمان توجه جدی داشته باشیم که از جمله آن انتظارات می توان به تقوا پیشگی و تسلیم اوامر و نواهی امامان معصوم علیهم السلام بودن، زنده نگاه داشتن دین و قرآن، توجه به نماز، جلب محبت اهل بیت، ترک گناهان، همدلی و اتحاد، دعا برای فرج، رعایت حق الناس، آراستگی ظاهر به پوشش اسلامی و موارد دیگر اشاره کرد.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه رعایت حجاب از مسلمات اسلام، قوانین نظام اسلامی و مورد اتفاق آحاد جامعه است، گفت: رئیس جمهور کشور در سخنانی فرمودند تجربه انقلاب اسلامی نشان داد که زنان این سرزمین با زندگی عفیفانه و مؤمنانه بر حفظ عفاف و حجاب به عنوان اولویت امنیت آفرین تأکید دارند و ایشان از دستگاه ها خواستند که در حفظ عففاف و حجاب تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان که تلاششان ضامن امنیت و آرامش کشور است، گفت: از زمان تأسیس وزارت اطلاعات، فرزندان این مرز و بوم فداکاری بسیاری انجام دادند و اگر تلاش آنها نبود آرامش و امنیت کشور متزلزل می شد و ایام میلاد امام زمان عجل الله فرجه الشریف فرصت مناسبی برای پاسداشت حافظان امنیت و سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

سعیدی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر و بی سابقه دلاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی، گفت: این ناو جنگی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که آماده انجام مأموریت های اقیانوسی برای ایجاد امنیت پایدار در خطوط مواصلاتی دریایی، حفاظت و صیانت از منافع ایران و امداد رسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری  اسلامی ایران در آب‌های دور دست است.