به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار آیت الله محامی نماینده ولی فقیه وامام جمعه زاهدان که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه روز دختر زمینه مناسبی برای تکریم دختران است، اظهار کرد: باید در ضمن تکریم دختران، سیره حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان یک دختر نمونه از خاندان اهل بیت(ع) به آنها معرفی شود و خط مشی ها، وظیفه و رسالت دختران و بانوان در خانواده و جامعه برایشان تشریح شود.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه رعایت حجاب سبب آزادی زنان برای رشد در عرصه های مختلف می شود افزود: در گذشته ابتذال به قدری زنان را به خود مشغول کرده بود که زنان به جایگاهی که شایسته آنها است نمی توانستند برسند؛ اما انقلاب اسلامی جلوی فساد و افساد بانوان را گرفت و با فراهم کردن شرایط حضور عفیفانه آنها در جامعه سبب شکوفا شدن استعداد زنان شد.
وی با بیان اینکه کرامت زن همراه با عزت و پیشرفتش است، گفت: اگر پیشرفت های زنان در انقلاب اسلامی در روز دختر برجسته شود درس آموز خواهد بود به ویژه در استان سیستان و بلوچستان که مردمش روی حجاب تعصب ویژه دارند.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه در مقابله با تهاجم دشمن در زمینه حجاب نباید همه چیز به نیروی انتظامی و دادگاه ها واگذار شود، گفت: باید در کارهای فرهنگی هر نهادی وظیفه خود را انجام دهد و کارها را به دیگران ارجاع نکنند تا به تدریج مشکلات حل شود.
در ابتدای این دیدار نیز آیت الله محامی امام جمعه زاهدان با بیان اشاره به وضعیت استان سیستان و بلوچستان، گفت: دشمن در فضای مجازی وضعیت را وارونه جلوه می دهد در حالی که در کف میدان آنگونه که دشمن تبلیغ میکند نیست و بحمدالله آرامش در این استان حاکم است.
وی همچنین در این دیدار بر ضرورت پرداختن به کارهای فرهنگی تأکید و کرد و افزود: روز دختر زمینه مناسبی برای کار فرهنگی در زمینه ترویج عفاف و حجاب و الگو دهی به دختران است.