به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در راستای ترویج معارف حدیثی در جامعه اقدام به اجرای طرح حفظ «زیارت جامعه کبیره» کرده است.

در این طرح که با محوریت حافظان قرآن کریم در مرکز در حال برگزاری است؛ حافظان ضمن آشنایی با مفاهیم و معارف «زیارت جامعه کبیره» در مدت یک سال این زیارتنامه را حفظ می‌کنند.

تدریس و راهنمایی این دوره برای فراگیران نوجوان و جوان پسر را حجت‌الاسلام مشرف برعهده دارد.

زیارت جامعه کبیره امام هادی عليه‌السلام یکی از مهم ترین منابع حدیثی در عرصه امام شناسی محسوب می شود که ترویج و انس با معارف این زیارتنامه ضمن آشنایی با شاخصه های ائمه معصوم و امام شناسی، رسالت های جامعه‌اسلامی را در مقابل امام و نایبان امام معصوم به نسل جوان و نوجوان گوشزد کرده و موجب افزایش بصیرت در جامعه اسلامی می شود.

همچنین ترویج معارف این زیارتنامه نقش مهمی در مقابله با خطرات انحراف جامعه از مسیر امامت دارد.

پاسخگویی به شبهات مرتبط با عرصه امامت و ولایت فقیه و همچنین تربیت مبلغان آگاه در زمینه پاسخگویی به شبهات مرتبط با امامت و ولایت فقیه از دیگر برکات مهم اجرای این طرح در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) است.

لازم به ذکر است، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در راستای تربیت مبلغان و قاریان برجسته قرآنی نوجوان و جوان در سطح کشور کرسی و طرح ملی «تلاوت فاطمی» را نیز همزمان با طرح حفظ زیارت جامعه کبیره اجرا می کند.

اجرای طرح یک ساله حفظ قرآن کریم با عنوان «شجره طیبه» از دیگر برنامه‌های ملی مرکز قرآن و حدیث در راستای تربیت حافظان متخصص و برجسته قرآنی در سطح کشور است.

تربیت ۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم از مهم‌ترین برکات این مرکز است که مرکز قرآن و حدیث را به یکی از مهم‌ترین قطب های قرآنی کشور تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است، اضافه بر حفظ زیارت جامعه کبیره، حفظ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز در مرکز قرآن و حدیث برای حافظان و قاریان در حال برگزاری است که هدف از اجرای این طرح ها تربیت مبلغان و مربیان برجسته در عرصه حفظ و تلاوت قرآن کریم و همچنین ترویج معارف ناب حدیثی در سطح کشور به ویژه در میان قشر نوجوان و جوان است.

یادآوری می شود، تربیت مداحان متخصص نیز از برنامه‌های مهم مرکز قرآن و حدیث برای نوجوان و جوانان پسر است که کودکان و نوجوانان پسر علاقه‌مند به رشته‌های حفظ، تلاوت و مداحی می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث به آدرسhttp://Qhkarimeh.com در این دوره های جامع به صورت حضوری، مجازی، انلاین، آفلاین و تلفنی ثبت نام کنند.