به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام علیرضا نجفی، استاد برجسته قرآن کریم در کارگاه فوق برنامه و مجازی«یکشنبه های قرآنی» با موضوع تبیین وظایف جامعه قرآنی در ماه محرم اظهار کرد: برپایی محافل روضه خانگی و مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) از مهم ترین رسالت های جامعه قرآنی است و اهل قران باید به تبعیت از سیره اهل بیت(ع) در امور اعتدال داشته و از افراط و تفریط پرهیز کرده و بستر پاسخگویی به شبهات نسل نوجوان و جوان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه هیئت بستر تربیت نسل نوجوان و جوان است، افزود: مسئولیت سپاری به نوجوانان و جوانان، تشویق آنان به مداحی و کمک گرفتن برای برگزاری برنامه‌های عزاداری از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی اثرگذار است.

استاد مرکز قرآن و حدیث با اشاره به اینکه انقلاب عاشورا قیامت دنیا است، ادامه داد: صدق در نیت شاخصه برپایی محفل روضه برای امام حسین(ع) است و جامعه قرآنی با رفتار و عمل خود باید دعوت گر مردم به قرآن و منش اسلامی باشد.

نجفی تصریح کرد: حمایت از مداحان نوجوان و جوان در مجالس عزای امام حسین(ع) برکات زیادی دارد و بانیان مجالس عزای امام حسین(ع) با حمایت از نوجوانان و جوانان مهم ترین نقش را در تربیت جامعه مداحان، قاریان و حافظان تراز انقلاب اسلامی دارند.

وی افزود: در مجلس عزای امام حسین(ع) قرائت قرآن کریم، سخنرانی و مداحی هر کدام دارای جایگاه مشخصی است و نباید جایگاه این سه امر با یکدیگر جا به جا شود؛ چرا که در مجلس عزای امام حسین(ع) به تبعیت از سیره امام تمام امور باید در جایگاه خود انجام شود و نباید برخورد سلیقه ای صورت گیرد.

استاد برجسته قرآن کریم انجام واجبات، انجام رسالت امر به‌ معروف و نهی از منکر، تأکید بر حجاب و عفاف و تبیین جایگاه این امور در سیره امام حسین(ع) را از مهم ترین رسالت های جامعه قرآنی در مجلس عزای امام حسین(ع) عنوان کرد.

نجفی یادآور شد: مجلس عزای امام حسین علیه السلام بستر تربیت و تکریم کودکان، نوجوانان و جوانان است همانگونه که امام حسین(ع) در روز عاشورا به بهترین شکل ممکن این رسالت ها را به انجام رساندند و عاشورا مکتب خانواده محوری و تربیت خانوادگی براساس سیره و مرام علوی و فاطمی است که تمامی شیعیان باید از این شیوه و منش عاشورا در طول تاریخ برای تربیت نسل های آینده و رفتار در خانواده الگو برداری کنند تا با تعجیل در امر فرج بر محوریت خانواده تمدن نمونه اسلامی که الگو سایر تمدن ها است، محقق شود.