به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در مراسم عزاداری ظهر روز هفتم محرم در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در هر منزلی که می رسیدند ایراد سخن می کردند، پاسخ به شبهات و سؤالات می دادند، روشنگری می کردند و مردم را با سیره و سنت پیامبر اشنا می کرند، اظهار کرد: بعد از پیامبر(ص) سیره و سنت ایشان به فراموشی سپرده شده بود و کسی حق نقل حدیث نداشت بنابراین مردم با سیره پیامبر(ص) فاصله گرفته بودند و  کار به جایی رسید که مردم نماز خواندن حضرت علی(ع) را باور نداشتند.

وی با بیان اینکه کلمات معصومین(ع) در ذیل قرآن رافع و دافع همه آسیب های فردی و اجتماعی است، گفت: آسیب هایی که در جامعه وجود دارد معلول کمرنگ شدن عمل به قرآن و سیره و سنت اهل بیت(ع) است و اگر می خواهیم آرامش روانی را به جامعه برگردانیم و برکات الهی بر بندگان خدا نازل شود باید رویکرد فرد و جامعه ما به قرآن و عترت بیشتر شود.

استاد حوزه علمیه تأسی به کلمات معصومین(ع) را راه گشا دانست و افزود: یک عده انسان جاهل و مغرض که ایادی شیطان هستند به خاطر تأثیری که از قرآن و کلام اهل بیت(ع) در جامعه دیده اند و بسیاری از افراد میل و رغبت به دین و معنویت پیدا کرده اند از سال ها قبل هجمه به اهل بیت(ع) را شروع کردند و امروزه به سراغ قرآن آمده اند و می خواهند این دو ریسمان محکم الهی را از مردم بگیرند.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در شب عاشورا از دشمن فرصت گرفتند تا به نماز، قرآن، دعا و استغفار بپردازند، گفت: همه اعمالی که امام حسین علیه السلام در شب عاشورا انجام دادند از امور معنوی بود و می خواستند این پیام را به ما بدهند که اگر معنویت در جامعه کمرنگ شود جنود شیطان و جهل در جامعه پررنگ خواهد شد.

مؤمنی با اشاره به اینکه امروز جوانان ما دچار آسیب دوری از معنویت شده اند، خاطرنشان کرد: راهکار ما برای مقابله با این آسیب رویکرد به معنویت، قرآن، کلمات معصومین، سیره و سنت اهل بیت و احیای سبک رفتاری حضرات معصومین در جامعه است.

وی افزود: امام حسین علیه السلام فرمودند خداوند مرا به ۷ چیز توصیه کرده است که اول اخلاص در اعمال مخفیانه، دوم انجام کارهای علنی برای رضای خدا، سوم عفو کردن کسی که به تو ظلم کرده، چهارم مقابله به مثل نکردن با کسی که تو را از از حقت محروم کرده، پنجم صله رحم با کسی که قطع صله رحم کرده، ششم کمتر سخن گفتن و بیشتر فکر کردن و هفتم عبرت گرفتن از آنچه در دنیا مشاهده می کنیم.

استاد حوزه علمیه تأسی که کلام اهل بیت را باعث ایجاد آرامش روانی در جامعه دانست و گفت: پیروی از کلام اهل بیت(ع) باعت ترویج اخلاق نیک در جامعه می شود و دور شدن از کلمات معصومین(ع) باعث می شود بداخلاقی در جامعه حاکم شود.