به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام علی قاسمی مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری آستان مقدس بانوی کرامت پيرو تصوير منتشرشده از كاركنان شركت خدمات هوشمند ايدهٔ طلايي هاتف معاصر(طاقچه) بدون رعايت حدود شرعي و الهي طی نامه ای این حرکت را محکوم و لغو قرارداد انتشارات زائر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها را بر اساس مقررات و توافقات يادشده در قرارداد فيما بين اعلام کرد.

وی در این نامه خطاب به مدیرعامل نرم افزار طاقچه گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها از جناب عالي و يكايك دست‌اندركاران می خواهد بر اساس آموزه‌هاي الهي رفتار نموده و اقدام اصلاحي مؤثر و صادقانه براي جلوگيري از تكرار چنين رفتارهاي زننده و ناصحيح را انجام داده، از گناه و اين فسق علني توبه و استغفار نموده و از محضر ملت معزز ايران اسلامي عذرخواهي نماييد.

متن نامه ارسال شده به شرکت خدمات هوشمند ايدهٔ طلايي هاتف معاصر(طاقچه) به شرح ذیل است؛

جناب آقاي اميرحسين لطيفي

مدير عامل محترم شركت خدمات هوشمند ايدهٔ طلايي هاتف معاصر(طاقچه)

سلام عليكم

              با احترام و اظهار تأسف شديد پيرو تصوير منتشرشده از كاركنان آن شركت بدون رعايت حدود شرعي و الهي نكاتي را خدمت شما متذكر مي‌شويم:

۱. رعايت حجاب و عفاف يكي از مهم‌ترين ارزش‌هاي انساني، الهي و شرعي است. معبود مهربان ما در قرآن كريم آیات ۳۰ و۳۱ سوره نور مي‌فرمايد:

«به مؤمنان بگو چشمهای خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه است!  و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) ». دستور خداي سبحان بر حفظ نگاه از نامحرم در كنار پرهيز از روابط نامشروع، نشانگر تأثير نگاه هاي حرام بر زمينه سازي براي گناه و معاصي و شهوات است.

از سوي ديگر فرمايشات اهل بيت عليهم السلام به عنوان مفسر و مبيّن وحي الهي گوياي وجوب رعايت اين حكم الهي است و حضرت امام خامنه‌اي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي نیز بارها اهميت رعايت عفاف و حجاب را به عنوان حكم الهي و تأثيرگذار در تضمين سعادت و هدايت فردي و اجتماعي جامعه مؤمنان يادآوري فرموده‌اند. نمونه‌ هاي از فرمايشات معظم له جهت استحضار جناب عالي و يكايك همكارانتان بيان مي‌شود:

«هم براي آنجا(آخرت)، هم براي حفظ عزت كشور و پيشرفت كشور، وضع حجاب را، وضع عفاف را، وضع تقيدات و پايبندي را خانم‌ها بايد مراقبت كنند؛ اين وظيفه است. خودنمائي و جلوه‌فروشي، يك لحظه است و آثار سوء آن براي كشور، براي جامعه، براي اخلاق، حتّي براي سياست، آثار مخرب و ماندگار است؛ در حالي كه ملاحظه‌ي عفاف، ملاحظه‌ي حدود شرعي در رفتار و حركات بانوان، اگر چنانچه سختي‌اي داشته باشد، سختىِ كوتاهي است، اما آثارش، آثار عميق و ماندگاري است. خود خانمها خيلي بايد مراقبت كنند مسئله‌ي حجاب را، مسئله‌ي عفاف را؛ وظيفه‌ي آنهاست، افتخار آنهاست، شخصيت آنهاست.». «حجاب مايه‌ي تشخص و آزادي زن است؛ برخلاف تبليغات ابلهانه و ظاهربينانه‌ي ماديگرايان، مايه‌ي اسارت زن نيست. زن با برداشتن حجاب‌هاي خود، با عريان كردن آن چيزي كه خداي متعال و طبيعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را كوچك مي‌كند، خودش را سبك مي‌كند، خودش را كم‌ارزش مي‌كند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاري زن است، سنگين شدن كفه‌ي آبرو و احترام اوست؛ اين را بايد خيلي قدر دانست و از اسلام بايد به خاطر مسئله‌ي حجاب تشكر كرد؛ اين جزو نعمتهاي الهي است.».

«طبق نقشه‌ي دشمنان اسلام و ايران، به كمك روشنفكران آن روزِ متصل به دربار پهلوي، تصميم گرفتند كه زن ايراني را از دائره‌ي عفاف و حجاب خود بيرون كنند و اين نيروي عظيم ايماني را كه به بركت عفاف، زن همواره در جوامع مسلمان وجود داشته است، نابود كنند و بر باد بدهند.».

«يكي از جنايات بزرگ رژيم طاغوت، همين مسئله‌ي هفده دي هست. كشف حجاب، از بين بردن آن حائل و فاصله‌اي كه در اسلام ميان دو جنس قرار داده شده است – كه اين براي سلامت زن و سلامت مرد است؛ براي سلامت جامعه است – تا همان بلائي كه بر سر زن در جوامع غربي آمد، بر سر زن مسلمان ايراني بياورند. اين اقدام را با چماق، رضاخان در داخل كشور انجام داد.».

«زن غربي با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودي خانواده بود. اين‌جور نبود كه زن با برداشتن حجاب در ميدان علم يا در ميدان سياست يا در ميدان فعاليت‌هاي اجتماعي پيشرفت كند؛ همه‌ي اينها با حفظ حجاب و عفت ممكن بود و ما در نظام اسلامي اين را تجربه كرديم. برداشتن حجاب، مقدمه‌اي براي برداشتن عفت بود؛ براي برداشتن حيا در جامعه‌ي اسلامي بود؛ براي سرگرم كردن مردم به عامل بسيار قوي و نيرومند جنسي بود؛ براي اينكه از همه‌ي كارهاي ديگر بمانند؛ و يك مدتي هم موفق شدند، اما ايمان عميق ملت ايران نگذاشت. زن‌هاي مسلمان ما با وجود سخت‌گيري‌ها در طول زمان، در مقابل اين فشار سركوبگر مقاومت كردند.».

۲. آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها اين رفتار ناپسند را محكوم نموده و از جناب عالي و يكايك دست‌اندركاران می خواهد بر اساس آموزه‌هاي الهي رفتار نموده و اقدام اصلاحي مؤثر و صادقانه براي جلوگيري از تكرار چنين رفتارهاي زننده و ناصحيح را انجام داده، از گناه و اين فسق علني توبه و استغفار نموده و از محضر ملت معزز ايران اسلامي عذرخواهي نماييد.

۳. انتشارات زائر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها به دليل چنين حركت ناشايست و خلاف شرع، عقل، فرهنگ، انسانيت و قوانين ميهن اسلامي، لغو قرارداد و پايان همكاري خود با آن شركت و نرم افزار طاقچه را بر اساس مقررات و توافقات يادشده در قرارداد فيمابين اعلام مي دارد.

اميد است با اقدامات اصلاحي آن شركت و جبران آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي اين حركت غلط، در محضر خداي متعال و ملت شريف ايران مورد عفو قرار گيريد.

علی قاسمی

مدیر مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها