به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، خانم جعفری تبار، در گفتگویی با بیان اینکه خادمان این آستان مقدس به همراه تعدادی از خادم‌یاران آستان مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از استان‌های تهران و قم، افتخار خدمتگزاری زائران اباعبدالله الحسین (ع) را در حرم بانوی کرامت پیدا کردند، اظهار کرد: این خادمان در سه نوبت صبح، عصر و شب در حرم مطهر بانوی کرامت حضور یافته و خدماتی چون اسکان شبانه‌روزی، اطعام و خدماتی دیگر را به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ارائه دادند.

 وی با بیان اینکه وعده‌های صبحانه، ناهار و شام در صحن جوادالائمه (ع) حرم بانوی کرامت توزیع شده است گفت: در کنار این خدمات، مراسم اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، خیاط‌خانه، رخت‌شورخانه، گرمابه، کفشداری همراه با ایستگاه نقاشی ویژه خواهران در شبستان نجمه خاتون اجرا شده است.

 مسئول موکب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه در نوبت‌های صبح و عصر حدود ۳۰ نفر و در نوبت شب ۷ نفر به زائران خدمت‌رسانی داشتند، افزود: همکاری نیروی انتظامی جهت برقراری نظم و امنیت با آستان مقدس حضرت معصومه (س) ستودنی بود به صورتی که از ساعت ۲۳ شب تا ۷ صبح با اعزام دو مأمور خواهر به موکب ویژه خواهران آستان مقدس حضرت معصومه (س) خدمات بسیار خوبی در راستای امنیت و نظم انجام داده و هیچ‌گونه بی‌نظمی یا سرقت در موکب حرم مطهر مشاهده نشد.

 وی گفت: خادمان تنظیف نیز به‌صورت شبانه‌روزی با جاروکشیدن فرش‌های شبستان نجمه خاتون فعالیت داشتند و در جایی که نیاز به تطهیر بود اقدامات لازم با سرعت انجام شده است.

 جعفری تبار افزود: خادمان مهدکودک حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان نجمه خاتون اقلامی نظیر مدادرنگی، پاک‌کن، مدادتراش و کاغذ جهت نقاشی در اختیار کودکان قرار می‌دادند و با برپایی ایستگاه نقاشی لحظات شاد و خاطره‌انگیزی برای زائر کوچولوها خلق کردند.

 وی با اشاره به اینکه امسال، برای اولین‌بار موکب ویژه خواهران در آستان مقدس حضرت معصومه (س) برپا شده بود گفت: آمار اسکان و خواب در این موکب به روزانه حدود ۹۰۰ نفر نیز رسید و زائرانی از شهرهای مختلف ایران و کشورهای مختلف از این امکانات استفاده کردند.

 مسئول موکب حرم بانوی کرامت ابراز داشت: برای رفاه حال زائران پتو و بالش‌های کاملاً بهداشتی به تعداد کافی در اختیار آنان قرار داده شد و ۵ دستگاه ماشین لباسشویی همراه با ۸ خادم مخصوص شستشوی لباس همه‌روزه از ساعت ۷ صبح الی ۲۱ شب فعالیت داشتند و به‌صورت میانگین در بخش خواهران روزانه بیش از ۸۰۰ لباس شستشو می‌شد.

 وی افزود: لباس‌ها پس از شستشو، جهت ضدعفونی و خشک‌شدن در محیطی سرباز و بدون سقف در معرض نور خورشید بر روی طناب‌ها و رخت‌آویزها قرار می‌گرفت؛ همچنین بالش‌ها و پتوها پس از استفاده زائران، جمع‌آوری و در فضای بدون سقف در معرض نور خورشید قرار می‌گرفت.

 جعفری تبار با این توضیح که خادمان واحد خیاط‌خانه موکب حرم بانوی کرامت از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ شب به تعمیر لباس و چادر مشغول بودند خاطرنشان کرد: حمام حرم نیز به‌صورت شبانه‌روزی در اختیار زائران بوده و حرم مطهر وسایل شوینده از قبیل شامپو و وسایل بهداشتی را در اختیار زائران قرار می‌داد.