به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، بیت‌الله برقراری در دیدار با آیت‌الله سعیدی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: کشاورزان، روستاییان و عشایر وفادارترین افراد نسبت به انقلاب اسلامی هستند و جامعه‌ای ۱۰ میلیون نفری را شامل می‌شوند.

 وی با بیان اینکه دولت بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی مکلف است تمام آحاد جامعه را بیمه اجتماعی کند و درمانشان را فراهم کند، افزود: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر به همین منظور در سال ۸۴ تأسیس شده و مولود انقلاب اسلامی است و تا کنون خدمات خوبی را ارائه کرده است.

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان این که اعضای این صندوق عمدتاً از قشر ضعیف و زحمت‌کش هستند، گفت: ۳۰ درصد حق بیمه را خود افراد بیمه شده و ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و این امر باعث شده که بارقه‌های امید در دل کشاورزان و روستاییان، و عشایر کشور ایجاد شود و خدماتی از جمله مستمری بازنشستگی، بیمه درمانی، حقوق ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان بعد از فوت بیمه شده به آنها تعلق گیرد.

 وی با بیان اینکه فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باعث می‌شود که ما در آینده فقر سالمندی در کشور نداشته باشیم، افزود: این صندوق تا کنون ناشناخته بوده و وقتی افراد از خدمات آن مطلع می‌شوند علاقه‌مندی‌شان به انقلاب بیش از گذشته خواهد شد و علاوه‌برآن مراجعه افراد به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد کم می‌شود و افراد با عزت‌نفس زندگی می‌کنند.

 برقراری با اشاره به اهمیت پایداری صندوق‌های بیمه ابراز کرد: چالش‌ها و اشکالاتی که در سایر سازمان‌ها مانند تأمین اجتماعی وجود دارد در این صندوق وجود ندارد و با سرمایه‌گذاری درست، پایداری این صندوق تا ۲۰ سال آینده تأمین شده است.

 وی با بیان اینکه در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم به‌اندازه ۷ سال دولت قبل بیمه شده جدید به این صندوق اضافه شده است، گفت: در این دولت ۲۴ خدمت جدید برای اولین‌بار صورت‌گرفته است و این روند روبه‌رشد با رویکرد انقلابی و فعالیت جهادی کارکنان این مجموعه که همگی از خانواده شهدا، ایثارگران و افراد انقلابی هستند حاصل شده است.