به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم پیش از ظهر امروز به ریاست آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت و حضور جمعی از مسئولان فرهنگی استان قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه باید کارهای قرآنی به‌گونه‌ای جاذبه داشته باشند که جوانان را جذب کنند، اظهار کرد: همه ما باید در صدد اقامه قرآن کریم در جامعه باشیم و با توسل به اهل‌بیت و مشورت با مؤسسات قرآنی کاری کنیم که محتوای قران در جامعه ترویج یابد.

 وی با بیان اینکه قرآن خطاب به یهود و نصارا که ادعای بهشتی بودن داشتند می‌فرماید وقتی بهشتی خواهید بود که به محتوای تورات و انجیل عمل کنید، افزود: این خطاب قرآن نسبت به مسلمانان هم هست و مسلمانان هم اگر به آنچه خداوند نازل کرده است عمل نکنند نمی‌توانند ادعای بهشتی بودن داشته باشند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برپایی نمایشگاه قران کریم در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: باید در نمایشگاه قران از کارهای هنری استفاده شود تا برای نسل جوان و نوجوان جاذبه داشته باشد و نمایشگاه به‌صورت منطقی و هدفمند برپا شود.

 در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام طباطبایی مدیر مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل‌بیت (ع) گزارشی از عملکرد این مؤسسه ارائه کرد و گفت: جامعه القرآن با ۲۰۰ شعبه در ۲۸ استان سالانه ۴۷۰ هزار قرآن‌آموز خردسال دارد و علاوه‌برآن در همکاری با آموزش‌وپرورش ۴۰ هزار کلاس درس در مدارس ۱۶ استان دارد و در مجموع نزدیک به ۲ هزار نفر مربی و پرسنل در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

 همچنین حجت‌الاسلام موسوی نماینده کانون‌های مساجد استان قم با بیان اینکه ما ۶۰۰ کانون مسجد داریم که ۱۱۳ کانون برای طرح ایجاد پایگاه قرآنی اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: کانون‌های مساجد با راه‌اندازی وبگاه بچه‌های مسجد از قاریانی که می‌خواهند در طرح شرکت کنند ثبت‌نام می‌کند و کانون‌های مساجد می‌توانند با مراجعه به این وبگاه نام قاریانی که اعلام آمادگی کرده‌اند را مشاهده و از آنها برای اجرای برنامه‌های قرانی دعوت کنند.

 همچنین در این نشست پیرامون موضوع برپایی نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت بحث‌وبررسی صورت گرفت.