به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی، امشب در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی (ره)، با اشاره به ۷۵ سال اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی، عملیات طوفان الاقصی را بزرگ‌ترین پیروزی و مهم‌ترین رویداد مقاومت مردم فلسطین تا به امروز دانست و بر اهمیت مطالعه اسناد تاریخی سرزمین فلسطین تأکید نمود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم مطالعه کتاب‌ها و اسناد تاریخی، اظهار داشت: کتاب فلسطین که دربردارنده منویات و سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی دررابطه‌با قضیه فلسطین، از برجسته‌ترین آثاری است که مبتنی بر مستندات تاریخی نگاشته شده است.

رفیعی توجه به گزاره‌های تاریخی اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: بالفور وزیر خارجه انگلیس، نخستین کسی بود که اندیشه تشکیل دولت اسرائیل را به‌صورت رسمی اعلام و بعدها در سال ۱۹۴۸ که سرزمین فلسطین تحت قیمومیت دولت انگلستان قرار گرفت، این سرزمین برای تشکیل دولت اسرائیلی اشغال شد.

وی با بیان این رضاخان نیز با اعزام سید ضیا در واگذاری اراضی سرزمین فلسطین به یهودیان نقش بسزایی داشت، خاطرنشان کرد: از ۷۵ سال پیش تاکنون جنگ‌ها و قراردادهای متنوعی در این سرزمین نگاشته شده که جنگ ۶ روزه اعراب از برجسته‌ترین آنهاست؛ بعد از تمام این رویدادها و تعهدات بین‌المللی مختلف، امروز ۸۵ درصد سرزمین فلسطین در اشغال اسرائیل و تنها ۱۵ درصد در اختیار ساکنان اصلی این سرزمین قرار دارد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به اشغال منطقه جولان و جنوب لبنان و نیز مطرح سازی اندیشه نیل تا فرات توسط رژیم صهیونیستی اشاره نمود و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی حتی به تعهدات بین‌الملل خود نیز پایبند نبوده، رویه اشغال زمین‌ها و شهرک‌سازی‌ها را ادامه می‌دهد. عملیات طوفان الاقصی پاسخی به ۷۵ سال زورگویی، اشغال، جنایت و آدم‌کشی رژیم صهیونیستی است.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۳۸ سوره مبارکه حج، با تأکید بر این که خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند و هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارد، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکیل حماس، جبهه مقاومت و حمایت از جوانان مؤمن و غیور سرزمین‌های اسلامی، جهان اسلام به سمت عینیت‌بخشی به آیات الهی حرکت نمود؛ مبتنی بر آیه شریفه «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ»[۱]؛ فریاد و شیون فلسطینیان برای مقابله با ظلم روزافزون رژیم صهیونیستی رویکردی قرآنی است.

رفیعی ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۴۰ سوره حج، «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا» با تأکید بر این که اگر در مقابل ظالم ایستادگی نکنیم؛ هیچ کلیسا، کنیسه، صومعه و مسجدی نخواهد ماند، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی هیچگاه طرف‌دار شریعت حضرت موسی نبوده و بیت‌المقدس را صرفاً برای نابودی اصل دین می‌خواهند.

وی با بیان این که عملیات طوفان الاقصی هیمنه اسرائیل را در هم کوبید و شکت بزرگ اطلاعاتی و نظامی را برای رژیم صهیونیستی به ارمغان آورد، تصریح کرد: ذات استعمار و استکبار در گذرگاه‌های مختلف تاریخی، از شگرد فرافکنی و انداختن تقصیرها بر گردن دیگری حداکثر بهره را برده و رژیم صهیونیستی نیز بدان چنگ زده است. با این که پایبندی به امان از اصول مهم تمام جنگ‌های بود، اما رژیم خبیث صهیونیستی همواره به تعهد و امان‌نامه خود خیانت نموده است؛ کودک کشی صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی جدیدترین و تنها یکی از هزاران خیانت این رژیم است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به روایات نبوی حمایت از مظلوم، با بیان این که هرکسی حق مظلومی را در مقابل ظالم بگیرد، هم‌نشین رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله خواهد شد، اظهار داشت: امام سجاد علیه‌السلام در فرازهایی از دعای ۳۸ صحیفه سجادیه، دفاع‌نکردن از بنده‌ای که در حضور انسان به او ستم شده را ظلمی نابخشودنی توصیف می‌کنند.

 وی دفاع از مظلوم را تأکیدی دینی و وظیفه‌ای همگانی دانست و با بیان این که هنرمندان، شعرا، تریبون‌داران و فعلان فضای مجازی، نباید در مقابل ظلم به زنان و کودکان فلسطینی ساکت باشند، خاطرنشان کرد: سکوت در مقابل ظلم از گناهان کبیره و مورد لعن الهی است و وقتی قومی در مقابل ظلم و فساد سکوت کند، عذاب الهی دامن‌گیر تمام آن قوم خواهد شد.

 رفیعی با بیان این که کجایند آنهایی که با کوچک‌ترین حادثه کشور را به آشوب کشاندند و فریاد یا للمسلمین شان گوش فلک را کر کرد تا ندای مظلومیت کودکان فلسطینی را بشنوند و منعکس کنند، تصریح کرد: دولت غاصب صهیونیستی از تفرقه مسلمانان و سکوت کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند؛ عملیات طوفان الاقصی تمام معادلات رژیم صهیونیستی را به هم ریخت و مردم و دولت‌های اسلامی را نسبت به خوی کودک کش صهیونیستی هوشیارتر ساخت.

  [1] – آیه ۳۹ سوره حج