به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام خلیل حسینی ثابت در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: بخش پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی حرم مطهر بانوی کرامت با ۶ میز ثابت و ۶ میز سیار داریم روزانه پاسخگوی مراجعان است.

 وی با بیان اینکه میزهای پاسخگویی حرم مطهر ۱۰۰ ساعت در روز خدمت‌رسانی دارند، ابراز کرد: از مجموع این ۱۲ میز دو میز با ۲۰ ساعت در روز به بخش قرائت نماز، ۳ میز با ۲۰ ساعت در روز به پاسخ به سؤالات اعتقادی و ۷ میز با ۶۰ ساعت در روز به پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی اختصاص دارد.

 مسئول واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: بیان مسائل شرعی بین الصلاتین نیز باتوجه‌به برپایی نماز جماعت در شبستان امام خمینی (ره) و مسجد اعظم در دو وعده ظهر و شب در مجموع ۱۲۰ مورد در ماه می‌شود که توسط کارشناسان بخش پاسخگویی حرم مطهر انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه بخش اعتقادی در ۷ ماه گذشته حدود ۱۹ هزار مراجعه‌کننده داشته که ۲ هزار مورد عرب‌زبان بودند، گفت: بخش تصحیح قرائت نماز نیز در ۷ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار و بخش پاسخ به سؤالات شرعی نیز در این مدت ۵۲ هزار مراجعه‌کننده داشته است.

 حسینی ثابت با بیان اینکه روزانه ۲۰ کارشناس در بخش پاسخگویی فعالیت دارند، افزود: بیشترین مراجعه‌کنندگان به میزهای اعتقادی ما جوانان و افراد میان‌سال هستند که دررابطه‌با شبهات روز مسائلی را مطرح می‌کنند.