به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، به همت اداره آموزش حرم مطهر بانوی کرامت همایش تکریم از ۹۲ نفر از خانواده‌های شهدایی که درخواست خادمی تشرفی این حرم مطهر را داشتند پیش از ظهر امروز با ابلاغ حکم خادمی تشرفی به آنان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف معاون فرهنگی حرم مطهر در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 مشرف با بیان اینکه یکی از سجایای اخلاقی حضرت عباس (ع) ادب ایشان نسبت به امام حسین علیه‌السلام بود، اظهار کرد: حضرت عباس (ع) این ادب را از پدرشان امیرالمؤمنین (ع) و مادرشان حضرت ام‌البنین (س) آموخته بودند.

 وی با بیان اینکه خانواده شهدا این افتخار را دارند که فرزندی را تربیت کردند که به بالاترین مقام رسیده است، گفت: شما امروز افتخار دیگری را نیز کسب می‌کنید و آن افتخار تشرف به خادمی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) است که در روایات از آن به حرم اهل‌بیت تعبیر شده است.

 معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام فرمودند اگر من دوران امامت حضرت مهدی (عج) را درک کنم یقیناً خادمی ایشان را خواهم کرد افزود: حرمی که شما افتخار خادمی آن را پیدا کرده‌اید در واقع حرم امام‌زمان (عج) است و هر کس به هر نحوی که می‌تواند باید خدمت شایسته‌ای به این بارگاه نورانی داشته باشد.

 وی با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند ما فردی که در برابر خداوند ادب و اطاعت نداشته باشد را به خدمت نمی‌گیریم، افزود: اگر می‌خواهیم به مقام خادمی اه بیت و به‌ویژه امام‌زمان (عج) مشرف شویم باید با اقتدا به حضرت ام‌البنین (س) خدمتی مؤدبانه داشته باشیم و آداب خادمی را بیاموزیم.

 مشرف گفت: اولین شرط خدمت به اهل‌بیت این است که نسبت به زائران و محبان آنها رأفت و محبت قلبی داشته باشیم و با زیبایی و نیکی سخن بگوییم تا موجب رنجش و دور شدن مردم از خاندان اهل‌بیت (ع) نباشیم و مردم از برخورد با خادمان احساس رضایت و خشنودی داشته باشند.

 گفتنی است این خانواده‌های شهدا دوره‌های بدو ورود خادمی را به‌صورت آفلاین گذراندند و در ایام وفات حضرت ام‌البنین (س) حکم خادمی خود را دریافت کردند تا در بخش‌های مختلف حرم مطهر به زائران این بارگاه نورانی خدمت کنند.