به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از بانوان فعال و موفق شهر مقدس قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) اسوه و الگوی ائمه (ع) تمام مردان و زنان روزگار هستند و حق بزرگی بر عهده همه مؤمنان و مردم جهان دارند.

 وی با بیان اینکه قم قابل‌قیاس با هیچ یک از شهرهای دیگر نیست، افزود: قم آشیانه اهل‌بیت (ع) یکی از کانون‌های اصلی نشر معارف الهی است؛ بنابراین نه‌تنها در و دیوار و معماری شهری بلکه انسان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند باید ویژه بودن قم را درک کنند و مطابق با آن رفتار کنند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید برای منازل به‌عنوان کانون اصلی جامعه، مدارس به‌عنوان جایی که بچه‌ها زمان زیادی را در آن می‌گذرانند و مساجد به‌عنوان یک مرکز فرهنگی مهم برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هم باید در منزل، هم در مدرسه و هم در مسجد هنرمندانه کار کرد و بانوان نقش مؤثری در هر سه کانون فرهنگ‌ساز دارند.

 وی با اشاره به تأثیرگذاری بیشتر قدرت نرم نسبت به قدرت سخت، ابراز کرد: کارهای فرهنگی نیاز به قدرت نرم دارد و بانوان در این زمینه از توانایی‌های بیشتری برخوردار هستند؛ ازاین‌رو بانوان متدین باید برای کارهای فرهنگی بیشتر احساس مسئولیت کنند و از این ویژگی خود برای فرهنگ‌سازی استفاده کنند.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال است که دنیا جمع شده‌اند تا ما نتوانیم کار کنیم و فرهنگ‌سازی داشته باشیم، گفت: ما باید به وظیفه خود عمل کنیم و بدانیم که مردم اختیار دارند؛ بنابراین نباید از کار فرهنگی خود ناامید و دلسرد نشوید.

 گفتنی است در ابتدای این دیدار بانوان به بیان دغدغه‌ها و فعالیت‌های خود پرداختند و پیشنهادهایی را برای بهترشدن فضای فرهنگی شهر مقدس قم ارائه کردند.