به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، مهمان‌سرای حرم مطهر بانوی کرامت صبح امروز در آستانه عید سعید مبعث با حضور خادمان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) بازگشایی شد.

 هادی محمودنژاد معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت در حاشیه بازگشایی مهمان‌سرای این آستان مقدس در گفت‌وگویی ضمن تبریک عید مبعث و دهه مبارک فجر اظهار کرد: آستان مقدس حضرت معصومه (س) به دنبال رسالتش که خدمت به زائران و مجاوران این حرم نورانی است طی سال‌های گذشته خدماتش روبه‌افزایش بوده و اکنون بیش از ۲۰ خدمت را به زائران ارائه می‌کند که یکی از آنها اطعام است.

 وی با بیان اینکه همت و نگاه آیت‌الله سعیدی در جایگاه تولیت آستان مقدس بانوی کرامت بر این است که اطعام زائران در حد بضاعت به‌صورت حداکثری افزایش پیدا کند و این خدمت کریمانه به بهترین وجه ممکن رقم بخورد، گفت: در این راستا دستور توسعه مهمان‌سرا توسط تولیت این آستان مقدس در سال گذشته داده شد و بنابراین شد که یک بخش به مهمان‌سرای حرم حضرت معصومه (س) اضافه شود.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه طراحی بخش دوم مهمان‌سرای حضرت معصومه (س) توسط بخش فنی مهندسی با همکاری سایر بخش‌های مرتبط از جمله معاونت پشتیبانی و نیروی انسانی آستان مقدس انجام شد و یک بخش به مهمان‌سرا اضافه شد، افزود: توسعه سالن پذیرایی با متعلقاتش در طی حدود ۸ ماه انجام گرفت و تلاش شد که تا قبل از ماه مبارک رمضان که سال‌هاست اطعام افطاری در این آستان مقدس انجام می‌شود به بهره‌برداری برسد تا بتوانیم خدمات بهتری را به زائران در این بخش ارائه کنیم.

 وی گفت: طی این پروژه فرایند پخت غذا از داخل حرم مطهر به ساختمان پژوهشکده علامه طباطبایی انتقال یافت که این کار به افزایش کیفیت و کمیت پخت غذای حضرتی انجامیده و فضایی را برای پذیرایی از زائران بیشتر و همچنین ارائه خدمات بهتر آماده‌سازی و توزیع غذا فراهم کرده است.

 محمودنژاد ابراز کرد: ظرفیت مهمان‌سرای حرم حضرت معصومه (س) تا قبل از این ۵۹۰ صندلی بود که با توسعه مهمان‌سرا به ۸۵۶ صندلی افزایش یافت و در مناسبت‌های ویژه می‌توان با تغییر چینش صندلی‌ها ظرفیت پذیرایی را تا هزار و ۱۰۰ صندلی نیز افزایش داد.

 وی ادامه داد: همچنین در مهمان‌سرای حرم مطهر بخش‌های سردخانه‌ای، شست‌وشو، چایخانه و خدمات جانبی نیز برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران قرار داده شده و یک دستگاه آسانسور ۱۴ نفره نیز به‌منظور تسهیل تردد زائران اضافه شده است.