به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، مسابقات قرآنی «امت واحده» در رشته های حفظ و قرائت ویژه خواهران و برادران اتباع ساکن ایران در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به همت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد.

 شرکت‌کنندگان در رده سنی بالای ۱۶ سال در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء و قرائت تحقیق و ترتیل و شرکت‌کنندگان در رده سنی زیرا ۱۶ سال در رشته‌های حفظ ۳، ۵ و ۱۰ جزء و قرائت ترتیل و تحقیق تقلیدی در این مسابقات شرکت کردند.

 این مسابقات به‌منظور افزایش انگیزه و مهارت‌های قرآنی اتباع ساکن ایران برای اولین‌بار در کشور برگزار شد و ثبت‌نام کنندگان پس از راستی‌آزمایی در یک مرحله در روزهای ۹ و ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در مجموع ۶۰۰ نفر از اتباع ساکن ایران در همه رشته ها برای مرحله مقدماتی این مسابقات نام نویسی کردند که ۴۰۰ نفر پس از راستی آزمایی به مرحله نهایی راه یافتند و از میان این افراد به نفرات اول تا سوم هر رشته در دو بخش خواهران و برادران جوایزی اهدا خواهد شد.

گفتنی است در این مسابقات شرکت کنندگانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، چاد، نیجریه، لبنان، آذربایجان، عربستان ،تاجیکستان، ایرلند، اندونزی، عراق، انگلستان و تانزانیا به رقابت پرداختند و مراسم اختتامیه این مسابقات پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ با حضور شخصیت های قرآنی استان قم و مسئولان فرهنگی حرم مطهر در شبستان حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است این مسابقات با همکاری مؤسسه دارالشهید حبیب المظاهر الاسدی از کشور کویت برگزار شده و تمامی مراحل این مسابقه به صورت مجازی و آنلاین بوده است.