به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تأکید بر آثار ذکر بلند صلوات در ماه مبارک شعبان و رمضان، خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در روایتی می‌فرمایند، در روزی که میزان حسنات اکثر افراد سبک است، اگر کسی در ماه مبارک رمضان زیاد صلوات بفرستد، خداوند میزان حسنات او را سنگین خواهد ساخت.

 وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه ذکر صلوات میزان حسنات انسان را سنگین می‌سازد، بر اهمیت قدردانی لحظات آخر ماه شعبان برای طلب مغفرت و درک ماه رمضان تصریح نمود و خاطرنشان ساخت: نورانیت قلب و برداشته‌شدن بار سنگین گناه یکی از علامات قبولی توبه است و کسی که توبه‌اش پذیرفته شود به صفت گذشت و بخشندگی آراسته خواهد شد.

 فرحزاد بخشش و گذشت از دیگران را نخستین قدم برای کسب مغفرت الهی دانست و با بیان اینکه انسان تا کینه از دل بیرون نکند، مشمول رحمت الهی قرار نخواهد گرفت، اظهار داشت: انسان هرگونه با مردم رفتار کند، آثارش را خواهد دید؛ بر اساس روایات اسلامی کسی که به مردم غضب نکند و جلوی خشمش را بگیرد خداوند هم هرگز به او خشم نخواهد کرد.

 وی ضمن اشاره به فرازهایی از ادعیه ماه مبارک رمضان، با تأکید بر این که همه به خدا بدهکاریم و هیچ‌کس از او طلب ندارد، خاطرنشان کرد: انسان همواره باید خود را بدهکار تمام عالم خلقت بداند؛ زیرا هیچ‌کسی با عملش به بهشت نمی‌رود بلکه بهشت فضل و کرم الهی به انسان‌هایی است که مسیر الی الله را در پیش گرفته‌اند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت کینه، اختلاف، دعوا، نیش زبان، دروغ، غیبت و… را تجلی از شعله‌های آتش جهنم برشمرد و با بیان این که کسی که ربا و مال یتیم بخورد در واقع آتش جهنم می‌خورد، اظهار داشت: کسی که حاجت مؤمنی را برآورده سازد، خدا صدهزار حاجت آخرتی او را برآورده می‌سازد که بهشت نخستین و تنها یکی از آنهاست. خدا به برکت گره‌گشایی از مشکلات مؤمنان، اذن شفاعت به او می‌دهد.

 وی بر اهمیت نذر و صدقه در دروان خاص به‌ویژه ماه‌های شعبان و رمضان تأکید و تصریح کرد: همه، حتی آنهایی که ندارند نیز ولو به‌اندازه نصف یک خرما باید خود را در مسیر اطعام مؤمنین قرار دهند؛ چراکه ثواب اطعام مؤمن را کسی جز خدا نمی‌داند.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر به روایت امام صادق علیه‌السلام دررابطه‌با جایگاه خشنودی خدا و رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله در خیر رساندن به خلق اشاره نمود و با تأکید بر این که برآورده‌سازی حاجت مؤمن پیامبر را بیش از صاحب‌حاجت خوشحال می‌سازد، یادآور شد: ماه رمضان بهترین فرصت افطاری و اطعام محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام، فامیل و گره‌گشایی مشکلات دیگران، شادکردن دل‌ها و خدمت به سادات است.

 فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود در تبیین روایتی، با بیان این که ذات اقدس الهی در روز قیامت اهل عفو، گذشت و بخشش است، اظهار داشت: هرکسی مسیر عفو، گذشت و صلح و آشتی در پیش گیرد، مورد رحمت و مغفرت الهی قرار می‌گیرد.