به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی شب گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد، با بیان اینکه شهر یزد مانند معدنی است که بزرگان زیادی در آن متولد شده و زندگی کرده‌اند، اظهار کرد: جوشش بزرگان از شهر یزد نشان می‌دهد که این شهر مورد عنایت اهل‌بیت (ع) است و به همین خاطر دشمنان نیز به این شهر نظر داشته و دارند.

 وی اصلی‌ترین دشمن انسان را شیطان دانست و گفت: شیطان بر انسان تسلطی ندارد؛ ولی با تدابیر و وسوسه‌هایی که به کار می‌گیرد انسان را به سمت امور غیرالهی می‌برد؛ ازاین‌رو در روز قیامت خود انسان مسئول کارهای خود است.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه باید مطالبه‌های شرع مقدس را نسبت به خود پیدا و به آن عمل کنیم، گفت: سربازی امام‌زمان (عج) برای طلبه‌ها یک عنوان غیرقابل‌تغییر است و باید این عنوان را حفظ کنید نسبت به آن انجام‌وظیفه کنید.

 وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه‌السلام گفت: حضرت فرمودند تحمل یک فقیه که معارف ما را به یک شیعه و محب اهل‌بیت (ع) تعلیم دهد برای شیطان از تحمل هزار عابد سخت‌تر است؛ زیرا عابد فقط گرفتار خودش است و می‌خواهد خود را نجات دهد؛ اما فقیه به‌ غیر از خودش تلاش می‌کند که دیگران را هم از گمراهی شیطان و آتش دوزخ نجات دهد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه دنیای امروز به فقهای بزرگ نیاز دارد و طلبه‌ها باید خوب درس بخوانند تا فقیه شوند، افزود: نباید به رتبه‌های محدودی از درس اکتفا شود؛ زیرا الان اوضاع با قبل متفاوت شده و احتیاج بیشتری به فقها است؛ بنابراین نباید جاذبه‌های شغلی و مادی برای تأمین زندگی، طلبه‌ها را از هدف والای فقاهت باز دارد.

 وی با بیان اینکه خاطراتی که از فقهای بزرگ نقل شده نشان می‌دهد که فقها اهل ساده‌زیستی و زهد بوده‌اند، گفت: طلبه‌ها باید خاطرات و سیره علما را در مباحث اخلاقی و رفتاری بدانند؛ زیرا این کار به طلاب آرامش می‌دهد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه طلبه‌ها هرگز نباید گرفتار فضای مجازی و بازی‌هایی که انسان را سرگرم می‌کند شوند، گفت: درس‌خواندن زیاد هم نباید انسان را از انجام وظایفش مانند صله‌رحم و رسیدگی به والدین و خانواده باز دارد و همه اینها در کنار هم انسان را به مقامات والا می‌رساند.

 وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که از راه‌های مختلف آبروی علما را ببرند، گفت: دشمن از سبک کردن علما در چشم افراد چند سود می‌برد؛ اول اینکه وقتی عالمی از چشم مردم افتاد دیگر به او اعتماد نمی‌کنند و کسی سراغ علما نمی‌رود و وقتی صحنه خالی شد شیطان جای عالم را می‌گیرد.