به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم فرحانی امشب در همایش ائمه جماعات استان قم که از سوی ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) استان قم در سالن امام خامنه‌ای آستان قدسی حضرت معصومه  سلام الله علیها برگزار شد به بررسی اهمیت و جایگاه ایدئولوژیک مساجد از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و اظهار داشت: در طول تاریخ پربرکت انقلاب اسلامی ایران همواره برخی از مساجد درخشیده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی با تأکید بر این‌که «أفْضَلَ عَمَلاً» به کثرت و زیادی اعمال مؤمن توصیف نشده است، عنوان داشت: مسجد معیار و تراز اسلامی در حقیقت پایگاهی اسلامی با محوریت عالمی معنوی و سازمان بسیج است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با به این این‌که بسیج الگوی ارتباط مؤمن با امام زمان است، اظهار داشت: باید توجه داشت که مسجد پایگاهی حیاتی برای تأمین جریان ظهور است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب مسجد را پایگاه ظهور امام عصر می‌داند، گفت: بسیج و مسجد دو نعمت الهی برای انقلاب اسلامی است که انتهای این انقلاب را به ظهور امام عصر (عج) گره خواهد زد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی آتش به اختیار را تنها راهبرد برون‌رفت از فضای فرهنگی حاکم توصیف کرد و تصریح داشت: رهبر معظم انقلاب در جریان سند ۲۰۳۰ از وضعیت بیمار دستگاه‌های اصلی فرهنگی کشور خبر داده‌اند؛ بر این اساس طلاب و روحانیت باید با تکیه‌بر فرمان آتش به اختیار ادامه جریان انقلاب را با تقویت پایگاه‌های مسجد پی‌جویی کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که رمز درخشش مساجد و بسیجیان معیار از منظر شرع مقدس اسلام حرکت برمدارأفْضَلَ عَمَلاً» است، ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموردند «در بهشت درجات است و فاصله میان آن‌ها به‌اندازه میان آسمان و زمین است. بنده نگاهش را به بالا می‌دوزد و نوری خیره کننده بر او می‌درخشد، چندان‌که نزدیک است دیدگانش را کور کند، او شادمان می‌شود و می‌پرسد: این چیست؟ گفته می‌شود: این نورِ برادر مؤمن توست. می‌گوید: این همان برادر من فلانی است که در دنیا پا به‌پای هم کار می‌کردیم و اینک اینچنین بر من برتری داده‌شده است؟! گفته می‌شود: او از تو در عمل برتر بود. سپس، در دلش، احساس رضایت قرار داده می‌شود تا خشنود گردد.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی در پایان به مضمون یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در توصیف فلسفه شکل‌گیری بسیج اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب در جایی فرمودند که « شکل‌گیری بسیج نشانه اتصال قلب نورانی امام بااراده الهی است»