به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام محمود اکبری امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این که رسول خدا(ص) در دوران حیات خود نسبت به بعضی از مسائل حساسیت ویژه ای داشتند، گفت: یکی از مواردی که رسول خدا(ص) نسبت به آن بسیار حساسیت داشتند، نماز بود.

وی افزود: روزی رسول خدا(ص) با جمعی از یاران خود در مسجد مشغول اقامه نماز بودند، زمانی که از نماز فارغ شدند دیدند مردی مشغول اقامه نماز است اما نماز خود را بدون توجه، سریع و ناقص اقامه می کند که حضرت رسول(ص) به یاران خود فرمودند« بدانید اگر این مرد بمیرد به دین من نمرده است».

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که باید نماز خود را به همراه آداب و احکام آن اقامه کنیم.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: حضرت رسول(ص) نسبت به حجاب و آرایش در برابر نامحرم و عفاف بسیار حساس بودند و همواره می فرمودند که « مردی که همسرش با آرایش در برابر نامحرمان حاضر می شود، بی غیرت است».

وی افزود: جامعه پیرو رسول خدا(ص) باید نسبت به حساسیت های ایشان در زمینه حجاب و عفاف حساس باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که رسول خدا(ص) در برابر اجرای حدود الهی اهل مداهنه نبودند و حدود الهی را به صورت کامل اجرا می کردند، گفت: امروز به دلیل خوشآمد دشمنان و یا تبلیغات رسانه ای آنها نباید از اجرای حدود الهی به صورت کامل صرف نظر کرد؛ زیرا بقای اسلام به اجرای درست حدود الهی وابسته است.

حجت الاسلام اکبری حساسیت به کسب حرام را یکی دیگر از حساسیت های رسول خدا(ص) عنوان کرد و گفت: عده ای از افراد در مراسم عزا و شادی اهل بیت(ع) از انجام هیچ خدمتی دریغ نمی کنند اما نسبت به کسب و درآمد خود و این که از چه طریقی کسب روزی می کنند، بی توجه هستند.

وی افزود: رسول خدا(ص) در یک حدیث نورانی می فرمایند من بیشتر از هر چیز برای امت خود از کسب حرام و مکاسب حرام نگرانم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بعضی از کسب ها خود حرام بوده و در بعضی از کسب های حلال، حرام وارد می شود که شراب فروشی و فروش نجاسات را می توان از مکاسب حرام عنوان کرد و همچنین ربا خواری، رشوه خواری، غش در معامله، کم فروشی، مخلوط کردن جنس بد و خوب و دریافت اجرت برای کار حرام از مواردی هستند که مکاسب حلال را حرام می کنند.

وی یادآورشد: همچنین رسول خدا(ص) می فرمایند« هر امتی وسیله ای برای آزمایش دارد و وسیله آزمایش امت من ثروت است» بنابراین دنیا گرایی و جمع ثروت از مال حرام یکی از مهم ترین عوامل جهنمی شدن امت اسلام است به همین دلیل مانند رسول خدا(ص) باید نسبت به کار و کسب خود حساس باشیم.