به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، دوره معارفی کوتاه مدت «کوثر کویر» با هدف معرفی ابعاد شخصیتی حضرت معصومه سلام الله علیها و طرح فضایل و کرامات این بانوی عظیم الشأن از روز گذشته در  مدرس ۶ شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با تدریس حجت الاسلام عباسی فردویی آغاز به کار کرد.

این دوره معارفی کوتاه مدت در مدت چهار روز ابعاد شخصیتی حضرت معصومه سلام الله علیها را مورد واکاوی قرار خواهد داد و حضور در این دوره برای خواهران و براداران آزاد است.

این  دوره معارفی تا ۲۸ آذر ماه همه روزه از ساعت ۱۶ در مدرس ۶ شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

در نخستین روز از آغاز به کار این دوره معارفی حجت الاسلام عباسی فردویی در مورد ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و جایگاه مادر ایشان در میان همسران ائمه(ع) به سخنرانی پرداخت و احادیث مربوط به ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و وقایع ولادت ایشان را برای حاضران تبیین کرد.

اشاره به حدیث امام صادق(ع) در مورد ولادت حضرت معصومه سلام الله عیلها در قم و دفن ایشان در قم و بیان این مطلب که قم حرم اهل بیت(ع) است و مأموریت حضرت معصومه سلام الله علیها در بستر سازی قیام امام زمان(عج) از دیگر محورهای طرح شده در این کارگاه معارفی بود.

تبیین دلایل هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها به ایران و بیان شأن و مقام ایشان و نزدیکی شخصیت این بانو به حضرت زهرا سلام الله علیها و بیان کرامات اخلاقی حضرت معصومه سلام الله علیها از زبان ائمه معصوم از جمله امام صادق، امام کاظم، امام رضا و امام جواد علیهم السلام از موضوعاتی بود که در این نشست معارفی تبیین شد.

حجت الاسلام عباسی فردویی با تأکید بر اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها مانند حضرت فاطمه سلام الله علیها، طاهره، محدثه، شفیعه و کریمه هستند، خاطر نشان کرد: عبارت «بفداها ابوها» در تاریخ یک بار از زبان حضرت رسول(ص) در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها و یکبار در وصف حضرت معصومه سلام الله علیها از زبان امام کاظم(ع) نقل شده است.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها نیز مانند حضرت زهرا سلام الله علیها حامی و مدافع حریم ولایت هستند و این بانوی کریمه زمینه تحقق و به ثمر نشستن جان فشانی ها حضرت زهرا سلام الله علیها را در مسیر دفاع از حریم ولایت فراهم کرده و برای همیشه مکتب اهل بیت(ع) را در میان جهانیان زنده نگه داشتند. (t1)