به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم به ریاست آیت‌الله سید محمد سعیدی و حضور جمعی از مدیران فرهنگی استان پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

۴ هزار نفر از فرزندان طلاب حافظ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه شدند

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌نژاد به نمایندگی از حوزه‌های علمیه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت قرآنی در بخش‌های مختلف حوزه علمیه گفت: حافظان حوزه در بخش برادران و خواهران فعالیت‌های خوبی دارند و با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه تا کنون بیش از ۴ هزار نفر از فرزندان طلاب و روحانیون موفق به حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شده‌اند.

 مشاور تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: حضور روحانیون حافظ، قاری و مفسر در جلسات قرآنی سطح شهر می‌تواند نشاط خوبی را در محافل قرآنی ایجاد کند و حوزه‌های علمیه این آمادگی را دارد که با دیگر ارگان‌ها همکاری همه‌جانبه داشته باشد.

برگزاری اجتماع بزرگ قرآنیان در حرم مطهر بانوی کرامت

 در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت نیز با اشاره به فعالیت‌های قرآنی حرم مطهر گفت: در ایام سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تا سالروز شهادت، به مدت ۱۷ روز برنامه‌های مختلف قرآنی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار خواهد شد.

 وی افزود: کرسی تلاوت فاطمی، اجتماع بزرگ قرآنیان، استفاده از قاریان برجسته استانی و کشوری و جلسه انس با قرآن کریم در این ایام برگزار خواهد شد.

شعار امسال آموزش‌وپرورش آغاز با قرآن و اتمام با نماز است

سپس نماینده آموزش پرورش خاطرنشان کرد: شعار امسال آموزش‌وپرورش آغاز با قرآن و اتمام با نماز است که در تمامی مدارس قم در مقاطع مختلف اجرا خواهد شد.

 وی افزود: اردوهای قرآنی، اقامه نماز جماعت، حضور ائمه جماعات در تمامی مدارس، توانمندسازی و تولید محتوای بر اساس آموزه‌های قرآنی، ساخت نرم‌افزار قرآن، نماز و احکام از دیگر فعالیت‌هایی است که در آموزش‌وپرورش دنبال می‌شود.

 خاطرنشان می‌شود نمایندگان اوقاف، کانون‌های مساجد و دیگر اعضا نیز در این نشست به ارائه گزارش و نقطه‌نظرات خود پرداختند.