به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی معارفی شب میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار داشت: بر اساس فرموده امام رضا علیه‌السلام انسان اگر برای کفاره گناهان خود نمی‌تواند کاری کند باید بر رسول خدا به‌صورت کثیر صلوات بفرستد.

 وی افزود: صلوات مایه برکت بوده و باعث مرتفع‌شدن مشکلات خواهد شد چراکه وجود بابرکت رسول گرامی اسلام آن‌قدر بابرکت است که خداوند در قرآن کریم تصریح کرده که خودش و ملائکه بر پیامبر درود می فرستند و سپس دستور داده که شما نیز بر رسول خدا درود فرستید.

 ماندگاری تأکید کرد: ذکر شریف صلوات مصداق بارز تعظیم شعائر بوده و موجب تقویت قلوب خواهد شد و بستر رشد انسان را فراهم خواهد کرد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در جامعه متأسفانه سنت‌های رسول خدا دچار کاهش شد درحالی‌که باید جامعه به سنت‌های رسول خدا پایبند باشد و افکار توحیدی رسول خدا در جامعه گسترش پیدا کند.

 وی یادآور شد: رسول خدا بهترین و بالاترین الگو و اسوه جامعه بشری است به همین خاطر جوانان و دیگر اقشار جامعه نباید به دنبال الگوهای غربی و غیر اسلامی باشند.

 ماندگاری در ادامه گفت: رسول خدا در جامعه جاهلی زمان خود به‌عنوان امین شهرت پیدا کردند و آن‌قدر در درگاه الهی عزیز شدند که هیچ مخلوقی به این درجه نرسید.

 وی خاطرنشان کرد: رسول خدا محبوب خداوند و تمام انبیای الهی است و ذکر شریف صلوات باعث می‌شود انسان هم به مقام رسول خدا عنایت پیدا کند و هم موجبات ترفیع انسان را فراهم خواهد کرد.

 کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: امروزه بانگ «لا اله الا الله – محمد رسول‌الله» در اقصی‌نقاط جهان شنیده می‌شود و این به برکت ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام است چراکه تمام شهدای اسلام برای راه رسول خدا شهید شده‌اند.

 ماندگاری خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن کریم هر کس از رسول خدا اطاعت کند در بهشت برین همراه رسول خدا خواهد بود.

 وی افزود: راه عملی همراهی با رسول خدا تنظیم و تطبیق افکار خود با افکار رسول خدا است و نباید از دشمن هراسی داشت و از جهاد و شهادت ترس به دل راه داد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: شهدای اسلام نمونه و مصداق بارز کسانی هستند که راه درست همراهی با رسول خدا را انتخاب کردند و رفتار خود را با رفتار رسول خدا منطبق کردند.