به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علوی تهرانی طی سخنانی در شب شهادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه قرائت سقیفه و قرائت بنی‌امیه با شعار عدالت صحابه سعی در کنار زدن و حذف امامت داشتند، اظهار داشت: ما نسبت به امامت پنج وظیفه داریم و باید تلاش نماییم به‌درستی به این پنج وظیفه عمل کنیم.

 وی افزود: حیات جاهلی قبل از اسلام و حیات نبوی از شروع اسلام وجود دارد به همین خاطر وجود نبی گرامی اسلام می‌فرمایند اگر کسی می‌خواهد که حیاتش در حیات نبوی باشد و مرگش هم در دوره نبوت باشد و سکونتش در بهشت عدلی باشد که خداوند ساخته است باید پس از من، ولایت علی علیه‌السلام را بپذیرد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اولین گام جهت ارتباط با اهل‌بیت (ع) معرفت و شناخت حقیقی نسبت به حضرات معصومین است.

 وی ادامه داد: دومین وظیفه ما در این دوران، محبت به خاندان عصمت و طهارت است و حقیقت دوستی باید در جان انسان شکل بگیرد.

 علوی تهرانی یادآور شد: داشتن ولایت خاندان عصمت و طهارت سومین وظیفه‌ای است که باید آن را به‌درستی کسب نماییم.

 وی افزود: چهارمین وظیفه نسبت به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) اطاعت از تمامی اوامر و دستورات حضرات معصومین است چراکه طبق روایت اگر کسی تمامی عبادات را انجام دهد؛ اما قائل به عدم تبعیت از دستورات اهل‌بیت (ع) باشد اعمالش مورد قبول واقع نخواهد شد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: شباهت داشتن به این ذوات مقدسه، پنجمین وظیفه است چراکه بدون داشتن شباهت به خاندان عصمت و طهارت نمی‌توان مسیر درست را طی کرد و سلمان فارسی مصداق بارز این مسئله است.

 وی تأکید کرد: امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید دین اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت پایه‌گذاری شده است؛ اما به هیچ یک از این ارکان به‌اندازه ولایت تأکید نشده است؛ اما عده‌ای چهار رکن آن را قبول و رکن اصلی را فراموش کرده‌اند.

 علوی یادآور شد: امام موسی بن جعفر علیه‌السلام در کلامی نورانی در خصوص بانوی کرامت می‌فرمایند «فداها ابوها» که نشان‌دهنده جایگاه ویژه این بانوی بزرگوار است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه در زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از حضرت درخواست شفاعت می کنیم، خاطرنشان کرد: مقام شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها به‌خاطر داشتن منزلت عظیم در نزد خداوند است و این منزلت در روایات بیان شده است.

 وی تأکید کرد: یکی از مسئولیت‌های حوزه علمیه تشکیل گروه متخصص جهت شرح زیارت جامعه کبیره با بیان ساده و شرح عمومی جهت استفاده عموم مردم است.