به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، ابراهیم اسلام‌پناه، در دیدار اعضای معاونت امور گزینش آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، با آیت‌الله سید محمد سعیدی گفت: به‌کارگیری و جذب کارکنان شایسته و اصلح برای خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به‌عنوان یکی از اهداف معاونت امور گزینش این آستان مقدس می‌باشد و مبنای گزینش در این مجموعه، سند جامع گزینشی برگرفته از قوانین و مقررات هیئت عالی گزینش کشور است که به شکلی هم‌سو با اهداف آستان مقدس تدوین‌شده است.

معاون امور گزینش آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه نورانی بانوی کرامت، امر گزینش دارای اهمیت ویژه‌ای است و اساس و پایه بر اساس جذب حداکثری و دفع حداقلی استوار می‌باشد.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف موردنظر در حوزه گزینش از افراد با تخصص و باتجربه در امور مختلف مصاحبه، تحقیق، ارزیابی و صدور رأی استفاده می‌شود.

اسلام‌پناه تأکید کرد: در فرآیند گزینش، پرونده‌های افراد تشکیل و استعلام‌های موردنیاز از دستگاه‌های ذی‌ربط دنبال و بعدازآن تحقیقات، مصاحبه، ارزیابی لازم صورت گرفته و درنهایت منجر به صدور رأی می‌شود.

معاون امور گزینش آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه در ادامه گفت: هیئت مرکزی، هسته گزینش و شورای نظر دهی و ارزیابی در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برابر ضوابط ابلاغ‌شده انجام‌وظیفه می‌کنند و در این راستا هسته گزینش آستان مقدس توانسته ارتباط نزدیکی با هسته‌های گزینش سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برقرار و از ظرفیت تجربه و گزینش آستان‌های مقدس دیگر نیز استفاده کند.

وی شناسایی استعدادهای خادمان افتخاری و به‌کارگیری آن‌ها در بخش‌های موردنیاز آستان مقدس را یکی از اقدامات معاونت امور گزینش برشمرد و افزود: به دنبال به‌کارگیری افراد متخصص در بخش‌های موردنیاز آستان به‌صورت افتخاری هستیم.

اسلام‌پناه با تأکید بر اینکه با اهتمام بخش گزینش به‌صورت افتخاری از افراد مجرب دستگاه‌های دیگر نیز در برخی از بخش‌های آستان مقدس استفاده می‌شود، عنوان کرد: معاونت گزینش در دو بخش خواهران و برادران به‌صورت جداگانه فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند که هرکدام از این بخش‌ها دارای واحدهای تحقیق، مصاحبه و ارزیابی هستند.

وی با تأکید بر اینکه برای انجام مصاحبه با توجه به ویژگی داوطلب‌ها از مصاحبه‌گران متخصص و مرتبط استفاده می‌کنیم، گفت: به‌تناسب افراد و تخصص آن‌ها از مصاحبه‌گرهای موردنیاز استفاده می‌شود تا حق فردی ضایع نشود و همچنین سطح گزینش افراد در بخش‌های افتخاری، رسمی، پروژه‌ای و برنامه‌ای متفاوت است.