به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم‌های مختلف معارفی و مذهبی آخرین هفته دی‌ماه در حرم کریمه اهل‌بیت(س) از صبح روز گذشته آغازشده و تا جمعه ۲۹ دی‌ماه در حرم مطهر ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در مراسم روز شنبه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدرسی قبل از نماز ظهر و عصر، حجت‌الاسلام والمسلمین همتی قبل از نماز مغرب و حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری بعد از نماز عشاء به سخنرانی پرداختند.

همچنین، مراسم سخنرانی روز یکشنبه نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدرسی قبل از نماز ظهر، حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدپور قبل از نماز مغرب و حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بعد از نماز عشاء برگزار گردید.

مراسمات روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین صمدی‌یزدی قبل از نماز ظهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی قبل از نماز مغرب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار و همچنین دعای توسل این هفته نیز با مدیحه‌سرایی حسن شالبافان هم‌زمان سه‌شنبه‌شب در شبستان امام خمینی(ره) قرائت می‌شود.

در روز جمعه نیز مراسم قرائت دعای پرفیض ندبه بعد از نماز صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جوشقانیان و مدیحه‌سرایی حسینی‌نژاد، قرائت زیارت آل یاسین و سخنرانی قبل از نماز مغرب توسط سید حسن جعفری‌نژاد و حجت‌الاسلام والمسلمین فؤادیان و بعد از نماز عشاء نیز محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.

گفتنی است، همه‌روزه بعد از نماز صبح مراسم نیایش صبحگاهی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضوی و مراسم خطبه صبحگاهی نیز توسط حاج قربانی در ساعت هفت و ۱۵ دقیقه برگزار می‌شود.

همچنین، قرائت دعای توسل توسط هیئت جانبازان استان قم در روز سه‌شنبه، قرائت زیارت عاشورا توسط جواد برزگر در روز پنج‌شنبه بعد از نماز صبح، قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد و مدیحه‌سرایی سید مهدی میرداماد در روز پنج‌شنبه بعد از نماز عشاء و قرائت زیارت جامعه کبیره توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در روز پنج‌شنبه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از دیگر برنامه‌های این هفته حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها است.

لازم به ذکر است، مراسم‌های مذهبی این هفته ویژه بانوان در شبستان حضرت نجمه خاتون سلام‌الله علیها نیز با موضوعات مفاهیم دعای مکارم اخلاق، بیان احکام طهارت، راه‌های خوشبختی، مهم‌ترین راه‌های نزدیک شدن به خدا، بیان احکام بانوان، شاهدان اعمال در دنیا و آخرت، راه‌های تربیت دینی، طب اسلامی، مهارت‌های سالم زیستن، مهر امام علیه سلام، تربیت فرزند و سجده سهو و نماز احتیاط صبح‌ها ساعت ۱۰ و عصرها ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۵