به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم اربعین شهید ایمانی امروز در نوبت صبح و عصر ویژه بانوان در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده شهید برگزار شد، خانم شاه جعفری از اساتید حوزه علمیه خواهران شهادت را بزرگ‌ترین فوز و عاقبت‌به‌خیری برای انسان عنوان کرد، افزود: شهدا ثمره تربیت موفق بوده و مادران شهدا با تمسک به سیره اهل‌بیت علیه‌السلام توانسته‌اند چنین فرزندانی را تربیت کنند.

وی با بیان اینکه فرزندان امانت‌های الهی در دست انسان هستند و انسان باید نسبت به نگه‌داری امانت در نزد صاحب امانت که خداوند است پاسخگو باشد، تصریح کرد: تربیت شایسته یکی از حقوق فرزندان بر والدین است و والدین وظیفه ‌دارند در زمینه تربیت فرزند خود به‌عنوان امانت الهی در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران تربیت دینی را مقدمه قرار گرفتن در صراط مستقیم عنوان کرد، گفت: یکی از نعمت‌هایی هایی که خداوند به مؤمنان عطا می‌کند این است که مرگ آنها طبیعی نبوده بلکه در مسیر ولایت و دفاع از حریم الهی جانبازی کرده و به فیض شهادت می‌رسند.

شاه جعفری تصریح کرد: دعای خیر ائمه معصوم علیه‌السلام برای یاران صدیقشان شهادت بود همان‌طور که امام علی علیه‌السلام برای مالک اشتر به‌عنوان یکی از یاران صدیق خود فوز شهادت را آرزو کرده و دعا می‌کنند مالک به فیض شهادت نائل شود.

وی با بیان اینکه داشتن فرزند و همسر شهید برای زنان و مادران بزرگ‌ترین افتخار است، یادآور شد: برافراشته ماندن پرچم اسلام نیازمند جانبازی و ایثار است و زن و مادری که خود را محب اهل‌بیت علیه‌السلام می‌دانند باید فرزندانی را تربیت‌کرده که همواره برای جانبازی درراه اسلام و اهل‌بیت علیه‌السلام آماده باشند و در این زمینه شهید ایمانی بهترین الگو برای نسل امروز اعم از دختر و پسر هستند.

همچنین خانم صادقی دیگر سخنران این جلسه با اشاره به اینکه شهدا متنعم در رزق الهی بوده و سیره و سبک زندگی شهدا در طول تاریخ همواره زنده و پایدار است، گفت: شهید ایمانی بهترین الگو برای نسل امروز است و جوانانی که عرصه دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند با مطالعه زندگی شهدای مدافع حرم می‌توانند شناخت کاملی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت کسب کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه درخت تنومند اسلام همواره به برکت خون شهدا پربارتر از گذشته شده است، افزود: دشمن تصور می‌کند که با خون‌ریزی و ایجاد رعب و وحشت می‌تواند نور پرفروغ اسلام را بی‌فروغ و خاموش کند درحالی‌که خداوند متعال به‌صراحت در آیات قرآن کریم می‌فرماید که با کشتن مظلومان نه تنها از نور اسلام کم نمی‌شود بلکه روزبه‌روز بر گستره آیین اسلام افزوده می‌شود.

صادقی با تأکید بر اینکه شهدا با خون‌های پاک خود برای همیشه اسلام را در برابر استکبار بیمه کرده کرده اند، یادآور شد: شهدای مدافع حرم با جان فشانی های خود زمینه بقای اسلام و امنیت را در کشورهای اسلامی فراهم کرده و نه تنها ملت ایران بلکه تمام جوامع اسلامی امنیت و بقای خود را مدیون خون این شهدا هستند.

لازم به ذکر است، ختم قرآن کریم و اهدای ثواب این ختم به شهید ایمانی پایان‌بخش این مراسم بود.