به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید احمد مشرف طی گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: هرساله مسابقات داخلی در مرکز قرآن و حدیث برگزار و از افراد برتر این مسابقات با اهدا هدایایی تقدیر می‌شود.

وی اضافه کرد: مسابقات تیمی حفظ قرآن کریم به‌عنوان ایده‌ای جدید و شیوه‌ای جذاب ازجمله مسابقاتی است که در مرکز قرآن و حدیث دنبال می‌شود و تاکنون نیز در دو سال گذشته چهار دوره از این مسابقات برگزارشده است.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به شیوه جذب اساتید در این مرکز اشاره و تصریح کرد: اساتید ای مرکز از افراد شناخته‌شده هستند و برای دوره‌های عمومی نیز از متقاضیانی که برترین‌های دوره‌های تربیت مربی قرآن هستند، پس از مصاحبه و موفقیت در ارزیابی دعوت به همکاری می‌شود.

وی بابیان اینکه مرکز قرآن و حدیث در حال حاضر در رشته‌های مختلف قرآنی و معارفی بیش از پنج هزار فراگیر دارد، خاطرنشان کرد: دوسوم این جمعیت را خواهران و یک‌سوم دیگر را برادران تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مشرف فعالیت اساتید مرکز قرآن و حدیث را در راستای پیشبرد توسعه آموزش قرآن و نشر معارف اهل‌بیت‌(س) دانست و ابراز کرد: در این مرکز سعی شده است از مجرب‌ترین و بهترین اساتید برای آموزش فراگیران استفاده شود.

وی بابیان اینکه قرآن آموزان در رشته‌های قرآنی و معارفی رتبه‌های بسیار زیادی را در سطح استان و کشور کسب کرده‌اند، تأکید کرد: قرآن آموزان در مسابقات مختلف ازجمله مسابقات اوقاف، دارالقرآن امام علی علیه‌السلام و گروه‌های زیر ۱۶ سال آموزش‌وپرورش رتبه‌های خوبی را در سطح استان و کشور کسب کرده‌اند.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به برگزاری کلاس‌های آموزش غیرحضوری مرکز قرآن و حدیث اشاره و بیان کرد: در آموزش غیرحضوری مرکز قرآن و حدیث بستر لازم برای افرادی که امکان حضور مستمر در کلاس را ندارند فراهم‌شده است تا بتوانند از این دوره‌ها بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف یادآور شد: به افرادی که در دوره‌های حضوری و غیرحضوری مرکز قرآن و حدیث شرکت کرده‌اند در صورت قبولی در آزمون، گواهی مرکز قرآن و حدیث داده می‌شود.(t1)