به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیین غبارروبی مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(س) شب گذشته با حضور جمعی از داوران فوتبال نقاط مختلف کشور و محمدرضا ساکت رئیس دبیرکل فدراسیون فوتبال در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اخوی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه ائمه معصوم(ع) هدایت‌گر جوامع مختلف بوده و هستند، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) به‌دنبال نشان دادن مسیر درست به انسان‌ها هستند و انسان‌ها نیز باید با تبعیت از این خاندان به سمت خداوند متعال به‌عنوان سرچشمه خوبی‌ها حرکت کنند.

وی بابیان اینکه زندگی در دنیا با داشتن علاقه به این دنیا متفاوت است، افزود: دنیا مکان تجارت اولیای خداوند است چراکه افرادی مانند علما و شهدا با تجارت خود در این دنیا به درجات قابل توجهی در دنیای آخرت رسیده‌اند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) غبارروبی را بهانه‌ای برای دعوت افراد مختلف به حرم مطهر دانست و  تصریح کرد: روایات مختلفی وجود دارد که هر فردی می‌خواهد قبور اهل‌بیت(ع) را زیارت کند می‌تواند قبر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در شهر مقدس قم را زیارت کند.

وی ابراز کرد: حرم‌های اهل‌بیت(ع) غبار ندارند بلکه این دل انسان‌هاست که غبار دارد و ما باید به بهانه‌های مختلف به مکان‌های مقدس مشرف شویم تا دل‌های خود را غبارروبی کنیم، هر چند در حقیقت لقمه حلال است که به افراد توفیق حضور در این مکان‌های مقدس را می‌دهد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم یکی از مداحان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز به مدیحه‌سرایی پرداخت.(p1)

 

t