به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جدیری ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به معیارهای رضایتمندی در زندگی مشترک گفت: اولین نشانه عدم رضایتمندی از زندگی زناشویی بیماری‌های روحی و جسمی است و ریشه بعضی از بیماری‌های بدون علت نیز همین موضوع است.
وی استرس و افسردگی را از دیگر علل عدم رضایتمندی از زندگی زناشویی عنوان کرد، افزود: استرس ناشی از نارضایتی از زندگی زناشویی به‌طور دائمی فرد را در معرض انواع بیمارهای جسمی و روحی قرار داده و در بلندمدت جسم و روح فرد را تخریب می‌کند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از دلایل افزایش فساد اخلاقی در فضای مجازی و مسئله‌ای مانند خیانت نیز عدم رضایتمندی در زندگی مشترک است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جدیری با تأکید بر اینکه قوامیت خانواده به زن و اقدامات زن به‌عنوان مادر و همسر بستگی دارد، گفت: زن و همسر خوب، زنی است که بتواند شوهر و فرزندانش را به خود و خانه پایبند کند و باید توجه داشت که نیاز و وابستگی مرد به زن یک نیاز فطری است؛ بنابراین اگر زن با حسن خلق و گشاده‌رویی از همسرش استقبال کرده و در برابر مشکلات صبور باشد به طبع زندگی برای زوجین و فرزندانشان دلپذیر خواهد بود.
وی بابیان اینکه آرامش لازمه تربیت فرزندان صالح است، خاطرنشان کرد: در خانه متشنج نمی‌توان فرزند صالحی را تربیت کرد.
استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: تربیت فرزند صالح طبق تحقیقات انجام‌شده باوجود اختلاف میان زن و شوهر تقریباً غیرممکن است بنابراین پایان دادن به اختلافات زناشویی خود یکی از مهم‌ترین بنیان‌های تربیت فرزند صالح است و با صبوری، قناعت و گذشت می‌توان اختلافات زندگی زناشویی را برطرف کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جدیری بابیان اینکه توصیه به فرزند آوری در ماه‌ها و حتی سال‌های اول ازدواج برای حل شدن اختلافات زوجین توصیه درستی نیست، تصریح کرد: زن‌وشوهری که باهم اختلاف داشته باشند در عرصه تربیت کودک با مشکل جدی مواجه می‌شوند و دعواها و اختلافات روزانه پدر و مادر موجب افزایش استرس در کودک شده و او را به فرد ناسازگار ازنظر اجتماعی تبدیل می‌کند.
وی یادآور شد: بنابراین زن و شوهر ابتدا باید آرامش را در زندگی خود برقرار کرده و پس‌ازآن اقدام به فرزندآوری کنند.(p2)