به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام حسین معرفت امروز در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب برگزار شد، از تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات مختلف استان یادکرد و افزود: ۹۵ درصد این شوراها تکمیل و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را به کلانتری‌های سطح استان ابلاغ کرده است، مطرح کرد: در مجموعه‌های مختلف اداره‌کل اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و سپاه، شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل و جلسات مورد نیاز برگزار شده است تا بتوانیم در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گام برداریم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش نوشته‌شده و دو هزار و ۳۰۰ نفر از فرهنگیان آموزش ضمن خدمت خود را در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر سپری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه به‌صورت داوطلبانه از طلایه‌‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر خواهند شد، گفت: هزار و ۱۷۱ نفر از طلایه‌داران سازماندهی‌شده و در برنامه‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند چراکه حضور این افراد در فضاهای عمومی سبب دوری مردم از آسیب‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام معرفت ادامه داد: طرح تذکر لسانی نیز از هفته جاری با مشارکت ۱۵۰ نفر از آمران به معروف آغاز می‌شود که در قالب این طرح افراد هر شب از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تا انتهای خیابان صفاییه به تذکر لسانی مشغول خواهند بود.

وی از تشکیل قرارگاه طلایه‌داران در ۱۲ منطقه یادکرد و گفت: با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در تعداد قابل‌توجهی از مساجد استان تشکیل‌شده است و امیدواریم طی سال آینده بتوانیم همه مساجد را زیر پوشش این شورا قرار دهیم.

حجت‌الاسلام معرفت بابیان اینکه در سه نقطه از پردیسان شورای طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل شده است، گفت: اکنون در شوراهای مختلف گزارش‌های مردمی دریافت و به مجموعه‌های مرتبط ارجاع داده می‌شود.