به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رستم‌نژاد عصر امروز در نشست زمزم معرفت که قبل از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه مؤمنان با یکدیگر برابرند، اظهار کرد: اگر دو برادر با یکدیگر قهر باشند سایر مؤمنان وظیفه دارند بین این برادران صلح ایجاد کنند.

وی بابیان اینکه با دعوای ظاهری رشته برادری میان مسلمانان پاره نخواهد شد، مطرح کرد: کسانی که دو مؤمن را با یکدیگر آشتی می‌دهند جزو مقربین درگاه الهی هستند و در روایات آمده است کسانی که توانایی برقراری صلح میان دو فرد را دارند و برای این عمل اقدام می‌کنند مورد لطف خداوند قرار می‌گیرند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه قسم خوردن یکی از پیمان‌ها میان بنده و پروردگار است، عنوان کرد: کسانی که برای انجام کاری قسم می‌خورند ازنظر شرعی باید به قسم خود عمل کنند اما کسانی که برای آشتی نکردن با برادر خود قسم می‌خورند خداوند این قسم را باطل کرده و این پیمان را رد می‌کند.

وی بابیان اینکه اگر دروغ برای اصلاح روابط میان دو فرد باشد عملی نیکو است، خاطرنشان کرد: فردی که برای اصلاح روابط خود و فرد دیگری از حق خود می‌گذرد و پیش‌قدم می‌شود موردعنایت خداوند قرار می‌گیرد.

رستم‌نژاد با اشاره به اینکه ریش‌سفیدان هر قوم و خانواده وظیفه حفظ میراث‌های نیک و پسندیده را بر عهده دارند، تصریح کرد: نسل اول انقلاب باید آرمان‌های امام خمینی(ره) را به نسل جوان منتقل کند.(p1)