به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی شب گذشته در نشست تخصصی «قم، تمدن هفت‌هزار ساله، میزبان زائران و گردشگران» که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری مرکز قم برگزار شد، با اشاره به اینکه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برای پذیرایی از زائران غیرایرانی یک اداره را تأسیس کرده است، عنوان کرد: این آستان تلاش می‌کند تا بتواند از زائران و توریست‌ها به شیوه مطلوب استقبال کند.

وی اضافه کرد: توریست‌ها با یک نگاه ویژه از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خارج می‌شوند، اینکه هشت هزار نفر به صورت افتخاری در حرم مطهر فعالیت دارند برای توریست‌ها بسیار شنیدنی است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه حرم مطهر نگین شهر مقدس قم است، اظهار کرد: کریمه اهل‌بیت(س) به عنوان یک الگو برای جامعه شناخته شده‌اند چراکه ترویج سیره زندگی ایشان می‌تواند بسیاری از افراد را از بلایای مختلف در امان نگه دارد.

وی مطرح کرد: زیبایی‌های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها هر انسانی را شیفته‌ خودش می‌کند چراکه انسان‌ها شیفته زندگی مسالمت‌آمیز و نسبت به فرهنگ علاقمند هستند؛ آینه کاری‌ها، رواق‌ها، شبستان‌ها و صحن‌های مختلف حرم مطهر مخاطبان را با دریایی از علوم آشنا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر هزاران زائر خارجی و توریست در حرم مطهر حضور یافته‌اند، عنوان کرد: آستان مقدس به عنوان یک دانشکده است چراکه معماری، طراحی، گچ‌بری، معرق‌کاری و آینه‌کاری‌های بسیار زیبا و آموزنده را به خود اختصاص داده است و برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای کودکان و بزرگسالان دارد.

وی با بیان اینکه بیش از هزار عالم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دفن هستند، تصریح کرد: تنها موزه استان قم به حرم مطهر اختصاص دارد که بیش از پنج هزار قطعه در موزه یافت می‌شود، این موارد از جلوه‌های ویژه آستان مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی با اشاره به اینکه امروزه صنعت بیمه و گردشگری از مهم‌ترین صنعت‌های دنیاست، گفت: صنعت گردشگری نیز مهم‌تر از صنعت بیمه است چراکه فرهنگ و رسوم را میان ملت‌ها منتقل می‌کند.

معاون فرهنگی آستان کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و این انقلاب نبض بسیاری از کشورها و مستکبران را گرفته است.

وی از حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به عنوان مریم آل‌طاها نام برد و گفت: ایشان الگوی صبر و استقامت هستند و افراد فعال در حوزه گردشگری می‌توانند در راستای معرفی فرهنگ و شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها گام‌های بسیاری را بردارند.(p1)