به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، همزمان با شروع تعطیلات نوروز و حضور پر شور زائرین از اقصی نقاط میهن اسلامی به حرم بانوی کرامت، هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء برنامه جنگ کودکانه در قالب مراسمی با عنوان شکوفه های آسمانی برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال دختر و پسر به همراه خانواده هایشان در صحن جامع فاطمی برگزار می‌شود و در پایان مراسم به منتخبین هدایایی از طرف آستان مقدس اهدا می‌شود.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از برنامه های جذاب و ارزشمند در این ایام، حضور «عمو روحانی» در این برنامه می باشد که به اجرای برنامه های معارفی در قالب قصه گویی، شعر، مسابقه و… می پردازد و ویژه برنامه دیگر در این بخش نیز پخش کلیپ، اجرای سرود و اجرای مسابقات در قالب های مختلف است.

از دیگر برنامه های فرهنگی در بخش کودکان و نوجوانان که با مشارکت آستان مقدس و اداره اوقاف و امور خیریه قم در صحن جامع فاطمی در حال برگزاری است حضور مربی های حرم بانوی کرامت و مربی های اداره اوقاف است که در کنار همدیگر در حال اجرا و برگزاری مراسمات مختلف هستند.

این برنامه در دو بخش کودک و نوجوان انجام می‌شود که هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ساعت ۱۷ تا ۲۳ در نمایشگاه بهاری در ۳ غرفه جداگانه برگزار می‌شود.

بخش کودک این برنامه ها دو قسمت جداگانه دارد که عبارتند از، عکس یادگاری با حرم مطهر با زمینه ضریح مطهر، گنبد و بارگاه فاطمی و هدیه به کودکان که پسران با لباس ها و حمایل خادمی و دختران با چادر زهرایی عکس می گیرند و در قالب دختران فاطمی و پسران علوی این برنامه در حال برگزاری است.

در بخش دوم نیز برنامه جنگ کودکانه است که با شرکت کنندگان با کاعذ و قیچی کاردستی درست کرده و خلاقیت خود را به نمایش می گذارند و همچنین با قرائت قرآن از جوایز اهدایی بهره مند می شوند.

در بخش نوجوانان نیز در قالب «نوجوان امروز، دیروز، فردا» برنامه های مختلفی در سه غرفه جداگانه در حال اجرا است که کاری جدید و جذاب در این نمایشگاه در نوروز ۹۷ می باشد که با استقبال پر شور نوجوانان مواجه شده است.

غرفه اول به عنوان تریبون نوجوانی آماده شده است که نوجوانان با حضور در این غرفه به بررسی ویژگی های نوجوان امروز، دیروز، فردا می پردازند و ابعاد شخصیتی نوجوانان را بررسی می کنند.

غرفه دوم با عنوان «بفرمایید بازی» تعبیه شده است که ویژگی هایی نوجوان دیروز، امروز، فردا در قالب بازی ارائه می‌شود و بازی‌های متنوع و مختلفی برای بیان این ویژگی ها تدارک دیده شده است.

غرفه سوم نیز با عنوان «غرفه دیجیتال» و ارائه بازی‌های یارانه‌ای در حال فعالیت است و نوجوانان می‌توانند بازی‌های مختلفی از قبیل، والفجر۸، بازی شکست حصر آبادان و … را انجام دهند و همچنین در بخش دیگری هم نقد فیلم و بازی‌های مضر یارانه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود و نوجوانان می‌توانند نظرات خود را نسبت به بازی‌های خارجی ارائه دهند.(t1)