به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رنجبر امشب طی سخنانی در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه سخن نیکو دل‌ها را به سمت خود جذب می‌کند، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات قرآن کریم با لطافت و مهربانی با بندگان خود ارتباط برقرار می‌کند هر چند برای هشدار دادن به افراد گناهکار و کافر نیز تندی و صلابت سخن خاص را مورد توجه قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه نشست و برخاست با هر فردی تأثیرات خاصی را به دنبال دارد، تصریح کرد: هم‌نشینی با انسان‌های نیکو موجب رسیدن انسان به سعادت و موفقیت می‌شود اما در نقطه مقابل هم‌نشینی با افراد ناآگاه و گناهکار افراد را گمراه می‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گاهی میزان تأثیرگذاری دوستان و رفقا از میزان تأثیرگذاری پدران و مادران بیشتر است به همین علت ارتباط داشتن با انسان‌های نیکو و درست‌کار در روایات مختلف توسط اهل‌بیت(ع) مورد تأکید قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه نتیجه برخی از اعمال انسان در آینده مشخص می‌شود، گفت: گاهی خداوند متعال برای اینکه از گناهان پاک شویم در دنیای خاکی ما را دچار گرفتاری و مشکل می‌کند اما گاهی این عذاب گناهان به میزانی زیاد می‌شود که فقط باید در دنیای آخرت از سنگینی آن‌ها رها شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رنجبر از تعیین میزان رزق انسان توسط خداوند متعال یادکرد و افزود: هر فردی به میزانی که درست تلاش می‌کند می‌تواند به رزق و روزی برسد و به تعبیری می‌توان گفت که رزق و روزی تعیین‌شده توسط خداوند متعال برای رشد و تعالی ما کافی است.

وی با اشاره به اینکه  وجود انسان با هر چیزی به آرامش نمی‌رسد، عنوان کرد: هر چند برخی از چیزها موجب آرامش شدن موقت انسان می‌شود اما یاد خداوند متعال تنها چیزی است که به انسان آرامش می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رنجبر با تأکید بر اینکه مردمان کشورهای غربی آرامش ندارند، مطرح کرد: این مردم آرام هستند چراکه به‌صورت مستمر توسط حکومت‌ها با مسکن‌های مختلف سرگرم می‌شوند اما به آرامش حقیقی نرسیده و اگر یک روز این روند متوقف شود آن‌ها درگیر مشکلات اساسی خواهند شد.