به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار فرماندهان و نیروهای پدافند هوایی حضرت معصومه سلام‌الله علیها و آمادگاه منظریه شهید فراشاهی ارتش با اشاره به داستانی از قرآن کریم اظهار کرد: یکی از قوم‌های بنی‌اسرائیل توسط برخی مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند به همین علت خدمت حضرت اسماعیل(ع) رسیدند و از ایشان خواستند تا آنان را پیرامون این موضوع راهنمایی کند درحالی‌که یهودیان به‌عنوان یکی از قوم‌های بنی‌اسرائیل هیچ نگرانی نداشتند، همان‌طور که خداوند متعال نیز در قرآن کریم پیرامون این موضوع می‌فرماید، هنگامی‌که دستور جهاد صادر شد این قوم به این دستور پشت کردند.

وی بابیان اینکه قوم بنی‌اسرائیل فرماندهی طالوت را نپذیرفتند چراکه دارای ذهن سالمی نبودند، اضافه کرد: نیروهای ارتش باید علاوه بر روحیه قوی جسمی و ذهنی سالم داشته باشند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: ابتدای انقلاب یکی از تأسف‌های شاه و رژیم پهلوی پیوستن ارتش به ملت بود چراکه امام خمینی(ره) و مردم با پیام‌هایی که به نیروهای ارتش منتقل کردند آنان را به آغوش مردم بازگرداندند.

وی عنوان کرد: یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی بعد از انقلاب این بوده که برای جایگاه‌ها و مسئولیت‌های مختلف از افرادی استفاده کرد که در آن جایگاه و مسئولیت تجربه داشته‌اند.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی در مسیر ولایت‌فقیه حرکت خود را دنبال می‌کند، تصریح کرد: امنیت مطلوبی که امروزه در جامعه و مرزهای کشور برقرار است را مدیون ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح هستیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به هم‌پیمان شدن عربستان سعودی با آمریکا و دیگر کشورهای استکباری اشاره کرد و گفت: چگونه می‌شود کشور عربستان که قبله مسلمانان است با یهودی‌های صهیونیست و آمریکایی‌ها هم‌پیمان شود و گلوله‌ای به سمت آنان تیراندازی نکند؟ اینکه عربستان به‌عنوان یک کشور مسلمان، جان مسلمانان یمن را می‌گیرد ننگی بزرگ برای عربستان است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران سربازان آمریکایی را در خلیج‌فارس به اسارت می‌گیرد و اشک آنان را می‌‌ریزد که این افتخاری برای مردم ایران شمرده می‌شود اما رئیس‌جمهور آمریکا باوجود هم‌پیمان شدن عربستان با آنان، این کشور را گاو خطاب می‌کند که این موضوع ننگی بزرگ برای عربستان است.

آیت‌الله سعیدی پرهیز نیروهای مسلح از جناح‌بازی‌های سیاسی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: همه نیروها ازجمله ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی باید در مسیر مقام معظم رهبری حرکت خود را دنبال کنند تا بتوانند به موفقیت‌های موردنظر برسند.