به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان امشب (سه شنبه) به مناسبت ولادت با سعادت امام عصر (عج) طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با اشاره اینکه خداوند در قرآن کریم پیرامون اعمال و آرزوی دو گروه سخن می گوید، اظهار داشت: گروه نخست دارای امید و آرزوهای مثبت هستند اما گروه دوم دارای امید و آرزوهایی بی ارزش هستند که متکی به عقل، شرع و علم نیست.

وی با بیان اینکه امید مثبت دارای میوه و ثمره است، افزود: امید و آرزوی مثبت به دلیل اینکه متکی به عقل، شرع و علم است قطعا به نتیجه خواهد رسید اما امید و آرزوی منفی به نتیجه نخواهد رسید و اگر هم به نتیجه برسد نتیجه ای بی مایه و بی اساس خواهد بود.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: قرآن کریم آیاتی را پیرامون امید و آرزو های منفی دارد، از لحن آیات استفاده می شود که دارندگان امید منفی افرادی بی ارزش هستند، همچنین خداوند به پیامبر گرامی اسلام(ص) که دارندگان آرزو های منفی را می شناخت دستور داد وقت و عمر خود را صرف این افراد نکند چراکه آرزوهای آنان بی اصل و ریشه است.

وی ادامه داد: خداوند به پیامبر گرامی اسلام(ص) خطاب می کند که  من خیری در دارندگان آرزوهای واهی نمی بینیم به دلیل اینکه این افراد می خواهند در مخالفت با دین، وحی و نبوت بمیرند، درواقع اگر این افراد می خواستند راه هدایت را در پیش بگیرند قطعا این کار را مانند جمهوری اسلامی ایران که چهل سال با استکبار سخن با منطق گفته اما آنان هنوز به آن پاسخ نداده اند، انجام می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عنوان کرد: کشور آمریکا مانند گروهی که قرآن کریم آن را بی ارزش دانسته است عمل می کند، در واقع به همان وضعی که در چهل سال گذشته بوده اند اکنون نیز شرورتر از گذشته شده اند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ بدر نخستین جنگی بود که دشمنان بر ضد مسلمانان ایجاد کردند که همه ابزار آنان سه برابر مسلمانان بود و به شدت امیدوار بودند که در این جنگ به پیروزی خواهند رسید، اما این عمل به حقیقت نرسید چرا که امید واهی هیچ وقت به نتیجه نخواهد رسید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دشمنان در صدد از بین بردن اعتقادات جوانان مسلمان هستند، تصریح کرد: چهل سال است که کشورهایی مانند آمریکا انگلیس و اسرائیل  در صدد از بین بردن اعتقادات جوانان و گرفتن وجود امام حسین علیه السلام از دل مسلمانان هستند، اما با وعده ای که قرآن کریم و خداوند به مومنان داده است قطعا می دانیم که این امید و آرزوی واهی به تحقق نخواهد پیوست.